Browsing "APPLIED ART EDUCATION(응용미술교육과)" byTitle

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 13 to 32 of 186

Issue DateTitleAuthor(s)
2013-03Multicultural Education and Asian Immigrants in Korea: Current Status and Evolving Issues김선아
2016-10Multilingual practices and ideologies of refugees in the Neoliberal Era: the case of North Korean refugee students in South Korea현은령
2013-10Principal instructional leadership and teaching for learner autonomy: A multilevel analysis of the case of South Korea김선아
2019-03A Product Design Process for Innovation based on Iterative Agile Prototyping김유빈
2011-04A Review on Qualitative Research Methods in Studies on Child Art - Focused on Analyzing Children's Drawings -김미남
2018-05SNS기반 여중생 그림모임 “유기농팸” 활동의 교육적 의미에 관한 질적 사례연구김미남
2015-07A Study on the 3 types of STEAM programs based on Visual Art이부연
2018-03A Study on the Internal Beings and Shapes Expressed in Art Works김선아
2017-09Understanding Political Education through the Lens of High School Curriculum and Contents in Korea and the U.S.이부연
2020-09가정용 보안시스템 경험요인에 따른 IoT기반 스마트 홈 카메라의 UX개선방안김유빈
2016-12건축디자인활용 STEAM프로그램 개발 및 창의적 측면의 효과성 검증: 초등학교 1·2학년 대상 TTCT분석을 중심으로현은령
2015-01공공디자인을 활용한 디자인교육에 관한 연구-중학교 자유학기제를 중심으로-이부연
2017-03공학계열 교직전공 예비교사의 STEAM교육 이해도 및 인식현황현은령
2013-01관계의 미술교육, 그 의미와 실천김미남
2014-12국가 R&D 보고서 및 산출물 Life Cycle 중심의저작권 서비스 관리 모델 연구양연경
2017-03국내 모바일 뱅킹 마케팅에서의 캐릭터 활용 사례 연구-우리은행의 모바일 전문은행 “위비뱅크” 캐릭터를 중심으로-현은령
2014-07그린디자인을 통한 실천적 사회참여 디자인교육현은령
2015-12뉴미디어디자인을 활용한 융합인재교육(STEAM) 프로그램이 중학생의 ‘과학기술에 대한 학습태도’에 미치는 효과현은령
2016-09뉴미디어융합 전통문화콘텐츠 교육프로그램이 전통문화 인식변화에 주는 효과현은령
2011-01다문화미술교육을 위한 교사교육의 방향 탐색김선아

BROWSE