2012-12 | 2009 개정 영어교육과정의 평가: (다)문화, 창의성 그리고 인성의 교육 측면에서 | 안성호 |
2016-06 | 21세기를 위한 ‘융복합 영어교육’의 개념화: 현장 교사들의 목소리를 담아서 | 안성호 |
2014-09 | 'Gangnam Style' English Ideologies: neoliberalism, class and the parents of early study-abroad | 이문우 |
2016-06 | ABCD 기반 융복합교사교육 모형 개발 연구: 창의·인성교육 전문성을 중심으로 | 전유아 |
2016-06 | ABCD 기반 융복합교사교육 모형 개발 연구: 창의·인성교육 전문성을 중심으로 | 안성호 |
2013-06 | Academic Motivational Orientations and Vocabulary Size of L2 Adolescent Learners | 전유아 |
2016-06 | Adolescent EFL Learners' Perceived Use of Listening Test-taking Strategies and L2 Proficiency | 전유아 |
2011-12 | An Argument Structure Analysis of Adjectival Passive Participles | 안성호 |
2011-12 | Baker (1988)의 LocSeq에 대한 핵계층구조적 접근 | 안성호 |
2015-12 | A Class Model to Teach Cognitive and Metacognitive Reading Strategies for College Students’ Academic Reading | 한문섭 |
2012-04 | CMC 활용 글쓰기 환경과 면대면 글쓰기 환경에서의 동료 피드백 비교 | 김성연 |
2021-02 | Comparing L2 learners’ writing against parallel machine-translated texts: Raters’ assessment, linguistic complexity and errors | 전유아 |
2013-06 | Computer-supported Writing: A Comparison of Wiki and Daedalus | 김성연 |
2018-12 | A corpus analysis of collocational behaviors of near-synonymous adjectives | 김성연 |
2012-09 | A Corpus-based Analysis of Collocations in Tenth Grade High School English Textbooks | 전유아 |
2011-04 | A Corpus-based Analysis of Curriculum-based Elementary and Secondary English Textbooks | 전유아 |
2012-12 | A corpus-based study of connectors in editorials of Korean and American English newspapers | 안성호 |
2012-12 | A corpus-based study of connectors in editorials of Korean and American English newspapers (한국과 미국의 영자신문 사설에서의 연결장치 비교) | 안성호 |
2013-09 | A Corpus-Driven Analysis of Spoken and Written Academic Collocations | 전유아 |
2013-08 | Cross-cultural and Acquisitional Aspects of Interlanguage Pragmatics | 이문우 |