Browsing "EDUCATION(교육학과)" byAuthor함승환

Jump to:
All A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
  • Sort by:
  • In order:
  • Results/Page
  • Authors/Record:

Showing results 1 to 30 of 39

Issue DateTitleAuthor(s)
2016-06ABCD 기반 융복합교사교육 모형 개발 연구: 창의·인성교육 전문성을 중심으로함승환
2015-11Agreement of self-other perceptions matters: Analyzing the effectiveness of principal leadership through multi-source assessment함승환
2012-12Constructivist teaching and intra-school collaboration among teachers in South Korea: an uncertainty management perspective함승환
2011-08Do parents really choose schools based on school quality criteria? Evidence from the National Household Education Surveys (under review)함승환
2011-03Duality of educational policy as global and local: the case of the gender equity agenda in national principles and state actions함승환
2011-02Educating Supranational Citizens: The Incorporation of English Language Education into Curriculum Policies함승환
2011-02Educating Supranational Citizens: The Incorporation of English Language Education into Curriculum Policies함승환
2017-09Immigrant integration policy for future generations? A cross-national multilevel analysis of immigrant-background adolescents' sense of belonging at school함승환
2015-03The influence of principals’ instructional leadership on teachers’ use of autonomy-supportive instruction: An analysis of three Asia-Pacific countries함승환
2014-03The Institutionalization of Multicultural Education as a Global Policy Agenda함승환
2011-02Knowledge Expectations in Mathematics Teacher Preparation Programs in South Korea and the United States: Towards International Dialogue함승환
2013-03“융복합교육”의 개념화: 융(복)합적 교육 관련 담론과 현장 교사 포커스 그룹 면담을 중심으로함승환
2013-06Multicultural Education and Asian Immigrants in Korea: Current Status and Evolving Issues함승환
2013-10Principal instructional leadership and teaching for learner autonomy: A multilevel analysis of the case of South Korea함승환
2013-03STEAM 교사 연구회 개발 자료 분석: 융복합교육적 접근함승환
2017-02Truancy as systemic discrimination: Anti-discrimination legislation and its effect on school attendance among immigrant children함승환
2016-09Whose perception of principal instructional leadership? Principal-teacher perceptual (dis)agreement and its influence on teacher collaboration함승환
2014-03교사협력 학교풍토와 학습자 자율성 촉진 교수: 아시아 태평양 세 국가를 중심으로함승환
2014-04교장의 수업지도성에 대한 자기-타인 평가일치가 학교 내 교사협력에 미치는 영향함승환
2014-05네 교사의 융복합교육 실행 경험의 이해함승환
2015-06다문화반차별정책의 교육적 방임 방지 효과: 이주배경 아동의 무단결석 현상을 중심으로함승환
2014-12다문화사회 친화적 교육과정 정책의 효과: 민족언어적 소수자 학생의 수학 흥미 및 성취도를 중심으로함승환
2015-06다문화정책의 사회통합 효과: 다문화교육정책이 이주배경 아동의 학교소속감에미치는 영향을 중심으로함승환
2019-04다문화주의 정책은 이주민의 사회통합을 돕는가? 이주배경 청소년의 교육적 통합 양상 재검토함승환
2014-09복지국가 유형과 교육복지의 제도적 모형함승환
2019-10어떤 교사가 문화감응성이 높은가? ‘교수 불확실성 관리’ 가설함승환
2019-09우수교사 확보를 위한 교사교육 개선 방향: 호주, 캐나다, 핀란드, 싱가포르 사례를 중심으로함승환
2013-06융복합교육 프로그램 구성을 위한 기초 연구: 현장 사례 분석을 통한 구성틀 적용 가능성 탐색함승환
2016-03융복합교육의 확장적 재개념화 가능성 탐색함승환
2018-09이주민 밀집지역 학교 교사가 경험하는 어려움의 성격: 개방체제 학교조직과 교사의 정치적 딜레마함승환

BROWSE