2019-11 | 17개 시·도 교육청 교육복지우선지원사업의 운영 현황 및 유형 분석 | 송지훈 |
2016-05 | 30대 전환기 우수역량 미혼여성의 경력전환 과정분석: 정체성 변화를 중심으로 | 송영수 |
2018-06 | 4차 산업혁명 시대의 교수학습 양상에 대한 탐색적 연구 | 유영만 |
2017-05 | 4차 산업혁명과 자율성(Autonomy)에 대한 HRDer의 고찰 | 송지훈 |
2019-03 | Advanced Instructional Design for Successive ELearning: Based on the Successive Approximation Model (SAM) | 신윤희 |
2020-11 | Advancing the design of self-explanation prompts for complex problem-solving | 김동식 |
2013-06 | An Analysis and Synthesis of DLOQ-Based Learning Organization Research | 송지훈 |
2020-02 | Assessing adult and continuing education needs in South Korea metropolitan areas using a Borich's needs assessment model: A focus on degree programs at universities | 이윤수 |
2021-01 | Assessing adult and continuing education needs in South Korea metropolitan areas using Borich’s needs assessment model | 이윤수 |
2012-08 | Changes to the Educational Paradigm and Smart Learning: How Shall We View Them? | 권성호 |
2011-12 | CIPP 평가모형을 적용한 경력사원 입문교육 프로그램의 만족도에 영향을 미치는 요인분석 | 송영수 |
2011-06 | CIPP 평가모형을 적용한 경력사원 입문교육 프로그램의 만족도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 | 송영수 |
2012-02 | CIPP 평가모형을 적용한 대기업 신입사원 입문교육 만족도에 관한 연구-H그룹(기업집단)을 중심으로- | 송영수 |
2012-04 | CIPP 평가모형을 적용한 대학 e-러닝 영어전용강좌(EMI)의 학습만족도 연구 | 송영수 |
2014-11 | Cognitive Task Analysis using different interview methods | 김동식 |
2013-09 | A Comparative analysis of graduate HRD curricular content between the U.S. and Korea | 송지훈 |
2013-09 | A Comparative analysis of graduate HRD curricular content between the U.S. and Korea | 송지훈 |
2019-09 | Consequences of Not Conducting Measurement Invariance Tests in Cross-Cultural Studies: A Review of Current Research Practices and Recommendations | 이윤수 |
2020-06 | Creativity and knowledge creation: the moderated mediating effect of perceived organizational support on psychological ownership | 송지훈 |
2013-08 | CSCL 환경에서 컨셉맵핑 도구 비교.분석 | 김동식 |