2012-12 | 2009 개정 영어교육과정의 평가: (다)문화, 창의성 그리고 인성의 교육 측면에서 | 안성호 |
2016-06 | 21세기를 위한 ‘융복합 영어교육’의 개념화: 현장 교사들의 목소리를 담아서 | 안성호 |
2016-06 | ABCD 기반 융복합교사교육 모형 개발 연구: 창의·인성교육 전문성을 중심으로 | 안성호 |
2011-12 | An Argument Structure Analysis of Adjectival Passive Participles | 안성호 |
2011-12 | Baker (1988)의 LocSeq에 대한 핵계층구조적 접근 | 안성호 |
2012-12 | A corpus-based study of connectors in editorials of Korean and American English newspapers | 안성호 |
2012-12 | A corpus-based study of connectors in editorials of Korean and American English newspapers (한국과 미국의 영자신문 사설에서의 연결장치 비교) | 안성호 |
2017-09 | “Sleeping Beauties” in English Classrooms: The English Divestment of Korean High School Students | 안성호 |
2013-03 | “융복합교육”의 개념화: 융(복)합적 교육 관련 담론과 현장 교사 포커스 그룹 면담을 중심으로 | 안성호 |
2016-08 | ‘융복합교육’ 기반 수업 설계 사례 연구: 예비 교사를 중심으로 | 안성호 |
2020-01 | On the acquisition and use of the English Comp system by Korean learners of English: A case study focused on interrogation | 안성호 |
2020-08 | On the Acquisition and Use of the English Comp System by Korean Learners of English: A Case Study Focused on Interrogation | 안성호 |
2017-06 | On the Compound Nature of Numerals in English | 안성호 |
2013-09 | Principal instructional leadership and teaching for learner autonomy: A multilevel analysis of the case of South Korea | 안성호 |
2016-03 | Relocation in space, language, and identity: Dislocated North Korean undergraduates in South Korean universities | 안성호 |
2013-03 | STEAM 교사 연구회 개발 자료 분석: 융복합교육적 접근 | 안성호 |
2014-05 | 네 교사의 융복합교육 실행 경험의 이해 | 안성호 |
2015-08 | 대학에서 언어학을 어떻게 가르칠 것인가: 융복합교육적 접근 | 안성호 |
2018-03 | 영어로 매개된 기초 영어학 강좌를 통한 비판적 문식성 신장 방안: ‘거꾸로 학습’적 접근 | 안성호 |
2011-12 | 영어의 복합 장소전치사구에 대한 핵계층구조적 접근 | 안성호 |