2015-08 | Back in the Platonic Shadow: The Anti-Poetics of Memory Play | 이형섭 |
2013-12 | A Brechtian Scene in Modern Irish Drama: Brian Friel’s Dancing at Lughnasa | 이형섭 |
2013-07 | CONSTELLATION AS ASSOCIATION: AFFFECT, THE BODY AND THE COMMUNITY IN WALTER BENJAMIN'S TEXTS FROM 1920-1930 | 이창남 |
2016-12 | A Dangerous Tradition: Chohon Discourses and Population Management in Colonial Korea | 홍양희 |
2014-12 | Friel and the Reinscription of Yeats in the Irish Dramatic Tradition | 이형섭 |
2013-12 | The Ghost-Image on Metropolitan Borders—In Terms of Phantom of the Opera and 19th-Century Metropolis Paris | 이창남 |
2013-09 | In-SULA-rity as Authorial Censorship: Character and Form in Toni Morrison’s Sula | 이형섭 |
2011-06 | “To every life an after-life. To every demon a fairy tale”: The Life and Times of an Irish Policeman in the British Empire in Sebastian Barry’s The Steward of Christendom | 이형섭 |
2016-12 | “Walking through Tokyo”: Wackwitz and the liminal spaces of postmodern everyday life | 이창남 |
2016-04 | “선량한 풍속”을 위하여: 식민지시기 ‘간통죄’와 성(Sexuality) 통제 | 홍양희 |
2015-10 | Les livres pour enfants et la phénoménologie de l’expérience éphémère à partir de Walter Benjamin | 이창남 |
2013-06 | ‘동아시아사로서의 한국사’를 보는 방법 - 제국과 근대국가 그리고 지역 - | 윤해동 |
2016-12 | ‘만들어진 전통’으로서의 同姓同本禁婚制와 식민정치 | 소현숙 |
2013-05 | ‘만보산 사건’과 동아시아 ‘기억의 터’ -한국인들의 기억을 중심으로- | 윤해동 |
2016-06 | ‘비대칭상황’ - 변화하는 한국 민족주의를 이해하기 위한 몇가지 조건 | 윤해동 |
2020-02 | ‘평화적 혁명’으로서의 3・1운동: 폭력성의 조건과 비폭력・불복종 | 윤해동 |
2016-06 | ‘현모양처’의 상징, 신사임당: 식민지시기 신사임당의 재현과 젠더 정치학 | 홍양희 |
2011-06 | Playing a “Sensitive” to Pynchon’s Demon Called The Crying of Lot 49 | 이형섭 |
2014-09 | The Politics of Human Embryonic Stem Cell Research in South Korea: Contesting National Sociotechnical Imaginaries | 김상현 |
2017-09 | "WALKING THROUGH TOKYO": WACKWITZ AND THE LIMINAL SPACES OF POSTMODERN EVERYDAY LIFE | 이창남 |