394 0

대학교 팀 프로젝트 기반 학습에서의 소통 증진을 위한 구글 플러스(Google+) 활용방안

Title
대학교 팀 프로젝트 기반 학습에서의 소통 증진을 위한 구글 플러스(Google+) 활용방안
Other Titles
A study of on the Application Method of Improving communication through the Google Plus in Team Project Based Learning in University Lecture
Author
권성호
Keywords
구글 플러스; Google+; 팀 프로젝트 기반학습; 대학교; Google plus; Team Project Based learning; University
Issue Date
2013-08
Publisher
한양대학교 교육공학연구소 Institute of Educational Technology
Citation
학습과학연구 Korean Journal of the Learning Sciences, 2013. Vol. 7, No. 2., 74-93
Abstract
본 연구에서는 소셜 네트워크 서비스(Social Network Service) 중 하나인 구글 플러스(Google+)를 대학교 팀 프로젝트 학습을 활용하는 강의에서 팀원(대학생) 간 소통을 증가시키고 팀 프로젝트 학습의 효율성, 효과성을 높이는 활용방안을 제시해 보았다. 먼저, 구글 플러스를 채택한 이유와 팀 프로젝트 학습의 활용에 유용한 기능들을 제시하였다. 다음으로 구글 플러스를 팀 프로젝트 학습에 적용시키기 위하여 대학교에서 한 학기(15주) 동안 15차시로 강의가 진행된다고 가정하였다. 팀 프로젝트 학습 절차에 따라 강의가 진행되는 1차시부터 7차시까지, 약 7주 동안 관리 프로그램을 진행하는 가이드라인을 구성 해 보았다.In this study present a improve method through the Google plus(Google+), one of social network services, to improve the communication between team members and to increase the efficiency on lecture of utilized Team Based Project Learning in university. First, we examined the reason of selection of Google plus and useful function in Team Project Based Learning. Then, we assumed that a lecture is carried out 15 class times in a semester(15 weeks) in university. We make the guidelines of management program through the Google plus in the procedure of Team Project Based Learning on 7weeks in lecture from 1st class time to 7th class time.
URI
http://www.dbpia.co.kr/Article/NODE02238788http://hdl.handle.net/20.500.11754/53955
ISSN
1976-684X
Appears in Collections:
COLLEGE OF EDUCATION[S](사범대학) > EDUCATIONAL TECHNOLOGY(교육공학과) > Articles
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE