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(주)빙그레 요플레 마켓 리더쉽 강화 전략

Title
(주)빙그레 요플레 마켓 리더쉽 강화 전략
Other Titles
Binggrae`s Reinforcement Strategies for their Market Leader Brand : The Case of Yoplait
Author
안희경
Keywords
떠먹는 요구르트 시장; 선도 브랜드; 빙그레 요플레; 시장 리더십 강화 전략; 시장 방어 마케팅 전략
Issue Date
2014-11
Publisher
한국경영학회
Citation
Korea Business Review 제18권 제4호, 2014.11, 131-158
Abstract
급격하게 변화하는 시장 환경 속에서 선도 브랜드가 그 지위를 유지하고 리더십을 강화하기 위해서는 끊임없는 마케팅 전략의 실행이 뒷받침되어야 한다. 본 사례연구에서는 환경의 변화와 치열한 경쟁에 직면하게 된 시장 선도 브랜드 요플레가 이에 대응하고자 수립 및 시행한 마케팅 전략을 살펴보고자 하였다. 구체적으로, 떠먹는 요구르트 시장의 선점 브랜드인 빙그레 요플레가 후발 브랜드들의 도전적이고 경쟁적인 마케팅 활동에 대응했던 방식, 시장에서의 리더십 강화를 위해 시행한 자기 혁신의 내용, 그리고 마케팅믹스 전략의 전개 방법 등의 측면을 상세하게 기술하였다. 또한 요플레의 판매 성과 분석을 통해 이러한 빙그레의 리더십 방어 전략이 어느 정도의 성과가 있었는지를 살펴보았다. 본 사례연구를 통하여 ㈜빙그레가 구사했던 요플레의 시장 리더십 강화 전략이 성공할 수 있었던 요인들을 살펴보고자 하였으며, 아울러 이와 관련된 시사점 도출 및 향후 과제들에 대한 논의를 진행하였다.A leading brand in the market needs to continuously implement creative marketing strategies in order to defend its status and reinforce its market leadership in a rapidly changing market environment. In this case study, the authors examine how Binggrae’s leading brand ‘Yoplait’ formulated and implemented its marketing strategies in the Korean yogurt market in the face of strong challenges from its competition. Specifically, this case deals with how Yoplait responded to the competitors’ provocative marketing activities, how Binggrae renovated its own marketing mix strategies to defend Yoplait’s market leadership, and how it developed marketing communication strategies. Furthermore, the authors analyze the performance of Yoplait’s marketing strategies in terms of sales. The analysis revealed that Yoplait’s defense strategies were successful in protecting its market leadership from its competition. This case focuses on the success factors that enabled Yoplait’s defense of market leadership, and it discusses the ensuing implications and related problems that Binggrae is facing.
URI
http://www.dbpia.co.kr/Journal/ArticleDetail/NODE06156502http://hdl.handle.net/20.500.11754/49046
ISSN
1226-4997
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