217 0

Full metadata record

DC FieldValueLanguage
dc.contributor.author조병완-
dc.date.accessioned2018-03-09T05:37:45Z-
dc.date.available2018-03-09T05:37:45Z-
dc.date.issued2013-04-
dc.identifier.citation한국전산구조공학회논문집(Journal of the Computational Structural Engineering Institute of Korea), April 2013, 26(2), P.139-146, 8P.en_US
dc.identifier.issn2287-2302-
dc.identifier.issn1229-3059-
dc.identifier.urihttp://db.koreascholar.com/Article?code=321246-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11754/44201-
dc.description.abstractThis study is to update of vibration power generating model and to analyze electromotive force on subway. Analysis of electromotive force using power generation depending on classification of locations which are ballast bed and concrete bed. As the section between Seocho and Bangbae in the line 2 subway was changed from ballast bed to concrete bed, it could be analyzed at same condition, train, section. Induced electromotive force equation by Faraday's law was updated using Bayesian regression and correlation analysis with calculate value and experiment value. Using the updated model, it could get 40mV per one power generation in ballast bed, and it also could get 4mV per one power generation in concrete bed. If the updated model apply to subway or any train, it will be more effective to get electric power. In addition to that, it will be good to reduce greenhouse gas and to build a green traffic networken_US
dc.description.sponsorship본 논문에서는 페러데이 법칙을 이용한 진동발전 장치를 지하철의 자갈도상과 콘크리트 도상의 분류에 따른 기전력 량을 분석 하였다. 지하철 2호선 서초~방배 구간의 자갈도상에서 콘크리트 도상 변경으로 동일한 전동차 운행속도로 동일 구간에서 차량운행에 의한 동특성을 분석하고 진동력발전 장치를 이용해 얻어질 수 있는 기전력 량을 분석하였다. 또한 페러데이의 법칙에 의한 유도 기전력 식에 의한 계산 기전력 량과 발전 장치에 의한 관측 기전력 량을 베이지안 회귀 분석 및 상관분석을 통하여 철도에 적용되는 모델에 대한 신뢰구간과 모델식을 각 도상별로 업데이팅하였다. 수정된 식을 이용한 기전력은 한 개의 진동발전 장치 당 콘크리트 도상에서 4mV, 자갈도상에서는 40mV의 전력을 얻을 수 있다.en_US
dc.language.isoko_KRen_US
dc.publisher한국전산구조공학회en_US
dc.subjectenergy harvestingen_US
dc.subjectdynamic characteristicen_US
dc.subjectbayesian regressionen_US
dc.subjectinduced electromotiveen_US
dc.subject에너지하베스팅en_US
dc.subject동특성en_US
dc.subject베이지안 회귀분석en_US
dc.subject유도 기전력en_US
dc.title베이지안 회귀 및 상관분석을 통한 지하철 진동발전 모델의 수정과 기전력 분석en_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.page139-146-
dc.relation.journal한국전산구조공학회논문집-
dc.contributor.googleauthor조병완-
dc.contributor.googleauthor김영석-
dc.contributor.googleauthor이윤성-
dc.contributor.googleauthor김윤기-
dc.contributor.googleauthorJo, Byung-Wan-
dc.contributor.googleauthorKim, Young-Seok-
dc.contributor.googleauthorKim, Yun-Sung-
dc.contributor.googleauthorKim, Yun-Gi-
dc.relation.code2012210717-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehakCOLLEGE OF ENGINEERING[S]-
dc.sector.departmentDEPARTMENT OF CIVIL AND ENVIRONMENTAL ENGINEERING-
dc.identifier.pidbwcho-
Appears in Collections:
COLLEGE OF ENGINEERING[S](공과대학) > CIVIL AND ENVIRONMENTAL ENGINEERING(건설환경공학과) > Articles
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE