Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | 최용석 | - |
dc.date.accessioned | 2018-02-08T00:45:32Z | - |
dc.date.available | 2018-02-08T00:45:32Z | - |
dc.date.issued | 2011-12 | - |
dc.identifier.citation | 정보과학회 컴퓨팅의 실제 논문지(KIISE Transactions on Computing Practices (KTCP)), Vol.17, No.12 [2011], 672-676(5쪽) | en_US |
dc.identifier.issn | 1229-7712 | - |
dc.identifier.issn | 2383-6318 | - |
dc.identifier.uri | https://www.kci.go.kr/kciportal/ci/sereArticleSearch/ciSereArtiView.kci?sereArticleSearchBean.artiId=ART001608868 | - |
dc.description.abstract | 본 논문에서는 수학에서 사용하는 소수(Prime number)를 찾는 원리를 학습하는 게임 기반 학습(Game based learning) 콘텐츠인 Prime Miner를 제안한다. Prime Miner는 퍼즐 게임의 특징과 소수의 원리를 결합한 새로운 형식의 학습 콘텐츠로서 게임을 통해 학습자의 흥미를 이끌어 학습에 대한 집중도를 높인다. 또한, 학습자는 게임을 하는 동안 게임의 규칙을 통해 자연스럽게 소수의 원리를 학습할 수 있다. 본 논문에서는 이러한 Prime Miner의 게임 원리 및 내부 알고리즘을 소개하고, 학습자가 Prime Miner를 통해 소수 학습을 하는 방법을 설명한다.This paper presents a game based learning content for learning principles of finding prime numbers which called 'PrimeMiner'. PrimeMiner is a new type learning content that combines characteristics of a puzzle game and principles of the prime numbers. Learners can improve interest and elevated concentrations on learning through playing the game. While learners play this game they can learn the principles of prime numbers. In this paper, we introduce to the game principle and the internal algorithms of PrimeMiner, and describe how to learner can learn about prime numbers through PrimeMiner. | en_US |
dc.language.iso | ko_KR | en_US |
dc.publisher | 한국정보과학회 / KOREA INFORMATION SCIENCE SOCIETY | en_US |
dc.subject | 소수의 원리 | en_US |
dc.subject | 게임 기반 학습 콘텐츠 | en_US |
dc.subject | Principles of prime numbers | en_US |
dc.subject | Game-based Learning | en_US |
dc.title | 소수 원리 학습을 위한 게임 기반 콘텐츠 개발 | en_US |
dc.title.alternative | Game-based Content Development for Learning Principles of Prime Numbers | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.relation.no | 12 | - |
dc.relation.volume | 17 | - |
dc.relation.page | 672-676 | - |
dc.relation.journal | 정보과학회논문지 : 컴퓨팅의 실제 및 레터 | - |
dc.contributor.googleauthor | 김한태 | - |
dc.contributor.googleauthor | 박문경 | - |
dc.contributor.googleauthor | 최용석 | - |
dc.contributor.googleauthor | Kim, Han-Tae | - |
dc.contributor.googleauthor | Park, Moon-Kyoung | - |
dc.contributor.googleauthor | Choi, Yong-Seok | - |
dc.relation.code | 2012233316 | - |
dc.sector.campus | S | - |
dc.sector.daehak | COLLEGE OF ENGINEERING[S] | - |
dc.sector.department | DEPARTMENT OF COMPUTER SCIENCE | - |
dc.identifier.pid | cys | - |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.