285 0

도시 랜드마크 인지요인이 도시관광자의 계획행동에 미치는 영향:

Title
도시 랜드마크 인지요인이 도시관광자의 계획행동에 미치는 영향:
Other Titles
The Effect of Urban Landmark Cognition Factor's on Influencing Urban Tourist's Planned Behavior; Focused on the Visitors' of Lotte World Tower
Author
이현영
Advisor(s)
김남조
Issue Date
2017-08
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
세계적으로 관광에 대한 경제적, 사회적, 문화적 인식이 높아짐에 따라 관광도시의 경쟁력이 한 국가의 위상이 되었다. 또한 북미와 구주에 치중되어 있던 관광의 흐름이 점차 아시아로 흐르고 있는 시점에 서울은 관광도시로서의 경쟁력을 갖춰야 한다. 이에 도시관광을 관광학적 관점에서 정리해야 할 필요성이 있으며, 도시관광을 유발하는 관광자원인 랜드마크가 도시를 방문하는 관광객의 계획행동에 미치는 영향을 실증분석으로 규명하였다.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.11754/33193http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000431277
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > TOURISM (관광학과) > Theses (Ph.D.)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE