Theses (Master)140 Collection home page

Browse

| Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions 

Issue DateTitleAuthor(s)
2024생성형 AI의 기술적 특성과 이용자의 AI 리터러시가 생성형 AI의 지속사용의도에 미치는 영향 : 확장된 기술수용모델을 중심으로이진
2024THE EFFECT OF AI-GENERATED ADVERTISING AND INSTAGRAM CHARACTERISTICS ON CONSUMER: EXPLORING TNE MEDIATING ROLE OF PERCEIVED FUNCTIONAL VALUE유봉원
2024대체식품의 지각된 혁신특성이 소비자의 채택 및 지속에 미치는 영향오준혁
2023건강 메시지의 위협과 효능감이 중국 인 HPV 예방을 위해 접종 의도 와 커뮤니케이션 행동에 미치는 영향 :싱쑤원
2023옥외 3D 전광판 광고의 광고효과 연구: 상호작용성, 프레즌스, 몰입공예
2023The Impact of Different Types of Virtual Influencers’ Characteristics on Consumers’ Behavioral Intentions: The Mediating Role of Perceived Social Presence and Attachment to the Virtual Influencer자이위쩡
2023가상 인플루언서와 휴먼 인플루언서의 광고효과에 비교연구: 부정적 정보와 긍정적 정보임예
2023가상 인플루언서의 혁신저항에 관한 연구이보윤
2023인간과 유사한 가상인플루언서와 애니메이션 가상인플루언서의 광고효과 비교 연구: 인간 유사성의 조절효과오온정
2023Distance between avatars and conversation satisfaction in immersive virtual reality방서여
2023지구온난화 문제에 대한 공중의 상황인식과 환경 불안, 환경 죄책감이 온라인 액티비즘에 미치는 영향박보형
2022EXPLORING EFFECTS OF CHINESE PASTORAL VIDEOS ON TRAVEL AND DIFFUSION INTENTIONSXiangbo Ding
2022중국 세자녀 정책수용성에 영향을 미치는 요인 탐색: 정책 리터리시의 매개효과를 중심으로장설정
2022라이프스타일 유형에 따른 제페토(ZEPETO) 메타버스에 나타난 광고효과 인식 연구유가여
2022코로나19관련 연설문에 나타난 대통령의 위기 커뮤니케이션 분석 : 토픽모델링과 감성분석을 중심으로권나현
2022A COMPARATIVE STUDY OF ORDINARY LEAST SQUARE, BAYESIAN REGRESSION, STOCHASTIC GRADIENT DESCENT, AND SUPPORT VECTOR REGRESSION FOR PREDICTING THE EFFECTS OF LIFESTYLE ON MOBILE ADVERTISING EFFECTIVENESS장다연
2021위협 소구가 친환경 행동에 미치는 영향:예기된 죄책감의 매개 효과를 중심으로김주환
2021THE META ANALYSIS OF THE EFFECTIVENESS OF SPORTS SPONSORSHIP ON CONSUMER RESPONSE IN KOREA김재민
2020-08중국 팬덤의 심리적 특성이 K-POP 아이돌 광고에 미치는 영향 연구조영
2020-08양자의 견해: 한국 미세먼지 원인과 해결방안에 관한 한·중 대학생간 상호지향성 분석맹상윤

BROWSE