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dc.contributor.author한동섭-
dc.date.accessioned2017-04-17T02:42:29Z-
dc.date.available2017-04-17T02:42:29Z-
dc.date.issued2015-08-
dc.identifier.citation광고학연구, v. 26, NO 6, Page. 233-261en_US
dc.identifier.issn1225-0554-
dc.identifier.urihttp://www.earticle.net/Article.aspx?sn=252035-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11754/26708-
dc.description.abstract본 연구는 원자력에 대한 보도 양태가 언론이 표방하는 정파성에 따라 편향적이라는 선행연구 결과에 근거하여, 수용자들의 선택적인 뉴스 보도 노출과 원자력에 대한 지식이 그들이 형성하는 원자력 신뢰도, 태도, 그리고 행동의도에 어떠한 독립적, 상호작용적 영향을 미치는지 실증적으로 분석해 보았다. 연구 결과, 선택적 뉴스 보도 노출은 원자력에 대하여 상이한 신뢰도, 태도, 그리고 행동의도를 형성하는데 통계적으로 유의미한 영향력을 행사하였다. 또한 선택적 뉴스 보도 노출은 원자력에 대한 지식과 상호작용하여 지식이 신뢰도, 태도, 그리고 행동의도에 미치는 긍정적 영향을 증가시키거나 감소시키는 조절 변인의 역할을 수행하였다. 연구 결과를 바탕으로 원자력 이슈와 관련한 PR커뮤니케이션의 담론 경쟁이 언론의 편향적 보도, 선택적 노출, 그리고 여론의 양극화를 통해 정책 환경 조성에 미치는 영향을 논의하였다. The extent to which selective exposure to partisan news media and perceived knowledge about nuclear energy independently as well as interactively influence nuclear reliability, attitude, and behavioral intention was empirically examined in this study. The findings demonstrated that selective exposure to partisan news media had statistically significant effects on nuclear reliability, attitude, and behavioral intention. Selective exposure to partisan news media, at the same time, significantly interacted with perceived knowledge about nuclear energy in explaining variance in nuclear reliability, attitude, and behavioral intention. Selective exposure to partisan news media and bipolarization of public opinion on the nuclear issue are theoretically and practically discussed from a public relations perspective.en_US
dc.language.isoko_KRen_US
dc.publisher한국광고학회en_US
dc.subject편향적 보도en_US
dc.subject선택적 노출en_US
dc.subjectPR커뮤니케이션en_US
dc.subject담론 경쟁en_US
dc.subject지식en_US
dc.subject신뢰도en_US
dc.subject태도en_US
dc.subject행동의도en_US
dc.subjectPublic relationsen_US
dc.subjectSelective exposureen_US
dc.subjectPartisan news mediaen_US
dc.subjectPubic discourseen_US
dc.subjectKnowledgeen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectBehavioral intentionen_US
dc.titlePR커뮤니케이션의 담론 경쟁과편향적 언론 보도:원자력 이슈에대한 여론에 미치는 효과를 중심으로en_US
dc.title.alternativeA Bipolarization of Public Opinions :An Empirical Analysis on Discourse Competition of PR Communication and Biased News Reporting on Nuclear Issuesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.no6-
dc.relation.volume26-
dc.identifier.doi10.14377/KJA.2015.8.31.233-
dc.relation.page233-261-
dc.relation.journal광고학연구-
dc.contributor.googleauthor이형민-
dc.contributor.googleauthor박진우-
dc.contributor.googleauthor한동섭-
dc.contributor.googleauthorLee, Hyung Min-
dc.contributor.googleauthorPark, Jin-Woo-
dc.contributor.googleauthorHan, Dong-Sub-
dc.relation.code2015040282-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehakCOLLEGE OF SOCIAL SCIENCES[S]-
dc.sector.departmentDEPARTMENT OF MEDIA COMMUNICATION-
dc.identifier.piddshan27-
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COLLEGE OF SOCIAL SCIENCES[S](사회과학대학) > MEDIA COMMUNICATION(미디어커뮤니케이션학과) > Articles
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