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공간 콜래보레이션이 적용된 상업공간사례 검토 - 헤이리 마을의 4사례 검토를 통하여

Title
공간 콜래보레이션이 적용된 상업공간사례 검토 - 헤이리 마을의 4사례 검토를 통하여
Other Titles
The Case Study on the Commercial Space with Space Collaboration - Through 4 Case Studies in Heyri Village -
Author
신경주
Keywords
콜래보레이션; 공간 콜래보레이션; 공간마케팅; 상업공간; Collaboration; Space Collaboration; Space Marketing; Commercial Space
Issue Date
2015-06
Publisher
한국실내디자인학회
Citation
한국실내디자인학회 논문집, v. 24, NO 3, Page. 15-29
Abstract
인간 중심적인 사고의 포스트모더니즘의 다양성에 대한 추구와 문화적 사회적 영향으로 개인의 인격과 품성은 존중해야 하는 대상이었다. 이것은 또한 디자인 뿐 아니라 건축과 인테리어 디자인에도 영향을 미친다. 그것은 사람들의 삶과의 관계를 함께 반영하는데 이는 인테리어가 상호 작용의 관계이기 때문이다. 따라서 현대 사회에서 사람들의 다양한 요구를 충족시키기 위해서 제3의 공간을 만들었다. 오늘의 상업 공간은 사용자의 다양한 요구에 대해서 안락한 공간을 제공하려고 노력하고 있다. 상점에 가는 것이 가끔 생활 방식과 인생의 다음 단계로의 방향을 제공하기도 한다. 그것이 창의적인 힘을 위한 공간을 만들고 자 더 나은 세상을 향해서 노력하고 있다. 콜래보레이션이란 둘 이상의 개체 상호 간에 협업하는 현상을 언급한다. 콜래보레이션은 공간, 예술, 저급개념/ 고급개념, 고차적인 개념과 스타적인 협업으로 분류될 수 있다. 이 연구는 주로 협업에 대해서 연구되어 왔다. 공간 콜레보레이션은 경험적인 것과 제3의 세계, 브랜드 패스와 랜드마크로 분류될 수 있다. 공간 콜레보레이션 요소는 다시 표준적인 인테리어 디자인 이론, 분석, 그리고 공간 마케팅, 상업 공간의 다양한 기준 등에 대해서 검토 되었다. 이 연구는 이전 연구들에서 공간 요소들을 추출하고 이를 통하여 재조정이 이루어졌다. 본 연구에서는 갤러리, 아트샵, 카페로 콜래보레이션 된 상업공간디자인의 각 공간별 검토를 위하여 이때 필요한 요소를 탐색하며, 탐색된 요소로 각 공간별 콜래보레이션 효과 검토를 시도하였다. 그러므로 공간 콜래보레이션에 맞추어서 상업 공간의 내부공간을 적용하고 자 할 때에 이 연구 결과가 많은 도움이 될 것으로 기대한다.Social and cultural impact of postmodernism in the seek for diversity and to respect the individual"s personality and character was the center of human-centered thinking. This also affects the design area, as well as architecture, interior design. It is because of interactive interior design that reflects the lives and relationships with people. Thus, in modern society, people to meet the diverse needs have created a third space. Today"s commercial space in the flow to a variety of users and is trying to provide comfort. To go to stores often offer lifestyle and proceeding to the next stage of life. Space for the creative force is trying to become getting better space. Collaboration is refer to phenomenon that two or more objects meet to collaborate. Collaboration is can be classified of space, art, low/high, high concept and star collaboration. And this study has been studied mainly collaboration. Space collaboration is can be classified of experiential, the third space, brand passes and landmark. Space collaboration elements rearranged to the standards of interior design theory, analysis, and marketing of space, commercial space, with previous studies of the spatial elements were extracted. The purpose of this study in the field of interior design space analysis method for the verification of collaboration theory is that to develop. Thus, the space collaboration has been developed to fit the field of interior design, and commercial interior spaces will be helpful for applying.
URI
http://www.dbpia.co.kr/Article/NODE06365297http://hdl.handle.net/20.500.11754/25021
ISSN
1229-7992
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COLLEGE OF HUMAN ECOLOGY[S](생활과학대학) > INTERIOR ARCHITECTURE DESIGN(실내건축디자인학과) > Articles
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