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dc.contributor.author김응화-
dc.date.accessioned2024-08-07T02:31:21Z-
dc.date.available2024-08-07T02:31:21Z-
dc.date.issued2024-03-
dc.identifier.citation한국디자인문화학회지(Journal of the Korean Society of Design Culture), v. 30, no 1, page. 77-91en_US
dc.identifier.issn1598-6497en_US
dc.identifier.urihttps://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE11744460en_US
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/191360-
dc.description.abstract이 연구는 현대 기술 시대의 스마트폰 사용 증가로 인한 건강 문제를 해결하기 위해 휴식 알림 인터페이스 디자인에 중점을 두고 있다. 연구 대상은 휴식 알림 인터페이스이며, 정성적 연구와 정량적 연구 방법을 결합한다. 구체적인 연구 과정은 다음과 같다. 첫째, 이론적 배경 검토 부분에서 설득적 디자인, 휴식알림 인터페이스에 대한 연구 현황 및 의인화 이론에 대해 심도 있게 조사하였다. 둘째, FBM 모델을 기반으로 디자인 전략을 수립하고 휴식 알림 인터페이스 설득적 디자인 모델을 구축하며 기존 알림 인터페이스에 대한 분석을 수행한다. 셋째, 휴식 알림 인터페이스 디자인이다. 그리고 SPSS 통계 소프트웨어를 사용하여 의인화 이미지, 설득 메시지 및 음성 알림 유형의 매칭 효과를 분석한다. 연구 결과에 따르면, 귀여운 의인화 이미지, 아동 음성 프롬프트 및 부정적 정보가 매칭될 때 사용자가 휴식 제안을 더 적극적으로 따르도록 장려할 수 있다. 휴식 알림 인터페이스는 사용자의 나쁜 사용 습관을 개선하는 데 도움이 될 수 있다. 이 연구는 미래의 설득형 인터페이스 디자인을 위한 귀중한 경험과 지침을 제공한다.en_US
dc.description.abstractThis study focuses on the design of rest reminder interfaces to address health issues arising from increased smartphone usage in the modern technological era. The research employs a combination of qualitative and quantitative methods, with the rest reminder interface as the subject of study. The research process is as follows. Initially, in the theoretical background section, an in-depth examination of persuasive design, the current state of research on rest reminder interfaces, and the theory of anthropomorphism is conducted. Secondly, formulate a design strategy based on the FBM model, establish a rest reminder interface persuasive design model, and conduct a case analysis of the existing prompt interface. Third, rest reminder interfaces are designed. The effectiveness of matches between anthropomorphic images, persuasive messages, and voice types is analyzed using the SPSS statistical software package. The results indicate that in rest notification interfaces, the combination of cute anthropomorphic images, child voice prompts, and loss messages effectively encourages users to more actively follow rest suggestions. The rest reminder interface can help users improve their poor usage habits and enhance their quality of life. This research offers valuable insights and guidance for future persuasive interface design.en_US
dc.languageen_USen_US
dc.publisher한국디자인문화학회en_US
dc.relation.ispartofseriesv. 30, no 1;77-91-
dc.subject설득적 디자인en_US
dc.subject휴식 알림 인터페이스 디자인en_US
dc.subject의인화en_US
dc.subject매칭효과en_US
dc.subjectPersuasive Designen_US
dc.subjectRest Reminder Interface Designen_US
dc.subjectAnthropomorphismen_US
dc.subjectMatching Effecten_US
dc.titleResearch on Rest Reminder Interface Design to Persuade Usersen_US
dc.title.alternative사용자 설득을 위한 휴식 알림 인터페이스 디자인 연구 - 의인화 중심-en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.18208/ksdc.2024.30.1.77en_US
dc.relation.page77-91-
dc.relation.journal한국디자인문화학회지-
dc.contributor.googleauthorMeng, Yue-
dc.contributor.googleauthorKim, Eung Hwa-
dc.relation.code2023030213-
dc.sector.campusE-
dc.sector.daehakCOLLEGE OF DESIGN[E]-
dc.sector.departmentDEPARTMENT OF COMMUNICATION DESIGN-
dc.identifier.pidkpack-
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COLLEGE OF DESIGN[E](디자인대학) > COMMUNICATION DESIGN(커뮤니케이션디자인학과) > Articles
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