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dc.contributor.author송민정-
dc.date.accessioned2024-07-17T01:15:14Z-
dc.date.available2024-07-17T01:15:14Z-
dc.date.issued2024-06-
dc.identifier.citation브랜드디자인학연구(A Journal of Brand Design Association of Kore), v. 22, no 2, page. 235-246en_US
dc.identifier.issn1738-0863en_US
dc.identifier.urihttps://www.kci.go.kr/kciportal/landing/article.kci?arti_id=ART003091123en_US
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/191194-
dc.description.abstract글로벌 경쟁 시대 많은 브랜드들이 중국시장에 출시되고 있다. 이러한 상황에서 제품 패키지디자인은 브랜드 이미지에 직접적 영향을 미치고 있다. 현재 화장품 브랜드는 수요의 다양화, 이미지의 개인화 등의 시장 변화와 경쟁 심화로 어려움을 겪고 있다. 소비자는 미학과 개성을 중시하는 독창적인 화장품의 패키지를 더 선호한다. 이는 한때 중국 화장품 시장을 주도했던 바이췌이링(百雀羚)도 예외는 아니다. 본 연구 목적은 브랜드 독창성 강화를 위한 바이췌이링 바디로션의 디자인의 리뉴얼 제안이다. 연구 범위는 차이나앱(CHINAPP)이 발표한 2024년 바디로션 브랜드 순위 가운데 TOP 8위 이내의 바디로션 브랜드 8개이다. 연구 방법은 선행연구와 문헌 자료를 통해 이론적으로 고찰, 중국 국내외 브랜드 패키지디자인 특성에 대한 비교 분석법으로 개선 전후를 비교하고, SWOT 분석을 바탕으로 독창성 디자인을 제시한다. 한국과 중국의 150명의 소비자를 대상으로 식별성, 적응성, 심미성, 현대성, 독창성의 5차원 설문평가 분석하고, 결과를 바탕으로 가장 독창적인 시안을 제시한다. 연구결과, 브랜드 독창성 강화를 위한 방법은 중국의 문화적 전통 그래픽과 문양, 현대적인 디자인 개념을 결합하여 독창성을 지닌 바디로션 리뉴얼 패키지디자인이다. 바이췌이링 바디로션은 패키지디자인 리뉴얼을 통해 브랜드 이미지 및 시각적 경험 강화를 할 수 있으며, 이는 중국 문화 계승을 연출하면서도 세계로 뻗어나갈 수 있는 방향성 제시와 시각적 참고 자료를 제공하는 기회가 될 것으로 기대한다.en_US
dc.description.abstractIn today's globalised economy, more and more Chinese products are appearing in the markets of various countries, packaging has become a direct factor affecting brand image. In the market, cosmetic brands are showing a trend of diversification of demand and personalisation of image. With the changing times and increasing market competition, even PECHION, which once led the Chinese cosmetics market, has begun to suffer. The purpose of this research is a redesign of PECHION for brand original. The scope of the study is eight body lotion brands in the top eight of the 2024 body lotion brand rankings released by CHINAPP. The research method is theoretically reviewed through previous studies and literature data, and the empirical case study is a comparative analysis method for domestic and foreign brand package design characteristics, comparing before and after improvement, and presenting original design based on SWOT analysis. A five-dimensional questionnaire evaluation and analysis of vision, adaptability, aesthetics, modernity, and originality were con ducted based on 150 targets in Korea and China. The most original draft is selected based on the analysis results. Results show that, as a way to strengthen brand originality, the body lotion design combines the cultural traditiona l graphics and patterns of Chinese ethnicity with modern design concepts to create a unique perception. The renewal of the PECHION package design is an attempt to strengthen the brand image and visual experience. It providesa visual reference for Chinese brands to go global while inheriting Chinese culture.en_US
dc.languagekoen_US
dc.publisher사단법인 한국브랜드디자인학회en_US
dc.relation.ispartofseriesv. 22, no 2;235-246-
dc.subject독창성en_US
dc.subject브랜드 이미지en_US
dc.subject바이췌이링en_US
dc.subjectOriginalityen_US
dc.subjectBrand Imageen_US
dc.subjectPECHIONen_US
dc.title바이췌이링 브랜드 독창성 강화를 위한 패키지디자인 연구en_US
dc.title.alternativeA Study on the Package Design to Reinforce the Originality of the PECHOIN Branden_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.no2-
dc.relation.volume22-
dc.identifier.doi10.18852/bdak.2024.22.2.235en_US
dc.relation.page235-246-
dc.relation.journal브랜드디자인학연구-
dc.contributor.googleauthor후군첩-
dc.contributor.googleauthor송민정-
dc.relation.code2024016172-
dc.sector.campusE-
dc.sector.daehakCOLLEGE OF DESIGN[E]-
dc.sector.departmentDEPARTMENT OF COMMUNICATION DESIGN-
dc.identifier.pidmjung11-
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COLLEGE OF DESIGN[E](디자인대학) > COMMUNICATION DESIGN(커뮤니케이션디자인학과) > Articles
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