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Numerical Study of Laser Welding of 270 μm Thick Steel Sheets used in an Electrical Vehicle Traction Motor

Title
Numerical Study of Laser Welding of 270 μm Thick Steel Sheets used in an Electrical Vehicle Traction Motor
Other Titles
전기자동차 모터에 사용되는 270 μm 두께 강판의 레이저 용접에 대한 수치 연구
Author
정대균
Advisor(s)
문승재
Issue Date
2023. 8
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
Simulation analysis can be performed using a Computational Fluid Dynamics (CFD) program without actually experimenting with laser welding. During laser welding, a deformation occurs in the welding part because of heat affected. This can be analyzed and compared through the CFD program. CFD program compare weld part geometry generated through different laser power and scan speed parameters. When laser welding is performed, the range of heat-affected parts generated from the welding part is analyzed, and the temperature distribution of the case is calculated.|시뮬레이션 분석은 레이저 용접을 실제로 진행하지 않고 전산유체역학(Computational Fluid Dynamics) 프로그램을 사용하여 수행할 수 있다. 레이저 용접 시 열에 영향을 받아 용접 부에 변형이 발생한다. 전산유체역학 프로그램을 통해 이를 형상화하여 비교, 분석할 수 있다. 전산유체역학 프로그램은 서로 다른 레이저 출력 및 스캔 속도를 공정 변수로 두고 이를 통해 생성된 용접 부 형상을 비교한다. 레이저 용접을 시뮬레이션을 통해 진행하며 레이저가 조사됨에 따라 발생하는 열에 의해 변형되는 범위를 분석하여 온도 분포를 계산한다.
URI
http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000686212https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/187346
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > MECHANICAL CONVERGENCE ENGINEERING(융합기계공학과) > Theses (Master)
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