“From Endorser to Entrepreneur ”: Social Media Influencers ’ Authenticity and Consumers ’ Trust in Influencer-Founded Brands

Title
“From Endorser to Entrepreneur ”: Social Media Influencers ’ Authenticity and Consumers ’ Trust in Influencer-Founded Brands
Other Titles
소셜 미디어 인플루언서의 진정성 및 인플루언서 개인 브랜드에 대한 소비자 신뢰
Author
오테겐 가우하르
Alternative Author(s)
Otegen Gauhar
Advisor(s)
박정근
Issue Date
2023. 8
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
Social media platforms have given rise to a new generation of influencers who have large followings and significant influence over their audiences. Influencers have been pushing brands and products on social media for some time now, but many have also turned into actual entrepreneurs by starting their own businesses (Maumelat, 2021). This study contributes to the field of social media influencer marketing research by examining the effects of influencer authenticity attributes and co-creation on consumers’ trust, satisfaction and willingness to pay premium price. The research aims to provide theoretical insights and practical recommendations for managers working in social media promotion. Findings revealed that perceived influencer authenticity positively influenced consumer trust in influencers and their brands, which in turn led to satisfaction and consumers’ willingness to pay premium price. Co-creation emerged as a significant factor, indicating that consumers’ level of co-creation enhanced the relationship between trust in the influencer and trust in the brand. Nevertheless, the study also identified limitations, including the focus on particular influencer and brand. Overall, this study contributes to understanding the dynamics of influencer marketing and provides valuable guidance for marketing practitioners seeking effective strategies for brand promotion through social media influencers. |소셜 미디어 플랫폼들이 많은 사람들에게 상당한 영향력을 미치는 새로운 세대의 인플루언서들을 탄생시켰다. 인플루언서들은 한동안 소셜 미디어에서 브랜드와 제품을 추진해 왔지만, 많은 인플루언서들이 창업을 통해 실제 기업가로 변신하기도 했다 (Maumelat, 2021). 본 연구는 인플루언서의 진정성 속성과 공동창조가 인플루언서와 그들이 설립한 개인 브랜드에 대한 소비자의 신뢰에 미치는 영향을 연구함으로써 소셜미디어 인플루언서 마케팅 연구 분야에 기여하고자 했다. 본 연구는 소셜 미디어 홍보에 종사하는 관리자들에게 이론적 통찰력과 실용적인 권장 사항을 제공하는 것을 목표로 한다. 연구의 데이터 분석은 SPSS 및 AMOS 소프트웨어를 사용하여 수행되었다. 연구 결과에 따르면, 지각된 인플루언서의 진정성 속성들이 SMI의 브랜드에 대한 소비자의 신뢰와 만족도, 그리고 프르미엄 가격 지불 의사에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 소비자들의 공동창조 수준이 인플루언서에 대한 신뢰와 브랜드에 대한 신뢰 사이의 관계를 조절한다는 것을 알 수 있는 중요한 요인으로 나타났다. 하지만 이 연구는 또한 특정 유형의 인플루언서에 초점을 맞추는 것을 포함한 한계를 발견했다. 전반적으로 본 연구는 인플루언서의 개인 브랜드의 역동성을 이해하는 데 기여하며 인플루언서를 통해 브랜드 홍보를 위한 효과적인 전략을 모색하는 마케팅 실무자들에게 유용한 인사이트를 제공한다.
URI
http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000684109https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/187182
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GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > BUSINESS ADMINISTRATION(경영학과) > Theses (Master)
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