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dc.contributor.advisor박정근-
dc.contributor.author야구브루파라-
dc.date.accessioned2023-09-27T02:07:05Z-
dc.date.available2023-09-27T02:07:05Z-
dc.date.issued2023. 8-
dc.identifier.urihttp://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000684347en_US
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/187149-
dc.description.abstractThis research paper investigates the impact of metacognitive disfluency on consumer perceptions toward a product. The study aims to examine the relationship between metacognitive disfluency, perceived novelty, perceived quality, attitudes, and behavioral intentions. The hypotheses were formulated based on the premise that disfluency, characterized by increased cognitive effort and processing difficulty, can enhance consumers' perceptions of novelty and quality. Using a sample of 321 participants in the USA assigned to an experimental condition, data was collected through a structured questionnaire. The findings reveal strong support for the hypotheses proposed in this study. Specifically, metacognitive disfluency was found to positively influence consumers' perceived novelty and quality toward a product. Furthermore, the perceived novelty elicited by disfluency was found to have a positive impact on consumer attitudes, indicating a favorable evaluation of the product. The implications of these findings are relevant for marketers seeking to enhance consumer perceptions and drive positive consumer behaviors.| 본 연구논문은 메타인지적 비유창성이 제품에 대한 소비자 인식에 미치 는 영향을 조사한다. 본 연구는 비유창성, 인지된 참신함, 인지된 품질, 태도 및 행동 의도 사이의 관계를 조사하는 것을 목표로 한다. 가설은 메타인지적 비유창성이 인지된 참신함과 품질에 대한 소비자의 인식을 강화시킬 수 있는, 인지적 노력과 처리의 어려움이 증가하는 특징으로 구성되었다. 미국의 321명 참가자를 실험 조건으로 할당하여 구조화된 설문지를 통해 데이터를 수집하였다. 연구에서 제안된 가설에 대한 강 력한 지지 결과가 나타났다. 구체적으로, 메타인지적 비유창성이 제품 에 대한 인식된 참신함과 품질에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타 났다. 또한, 비유창성에 의해 유발된 인지된 참신함이 소비자 태도에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났으며, 이는 제품에 대한 호의적 인 평가를 나타낸다. 이러한 결과의 함의는 소비자 인식을 강화하고 긍 정적인 소비자 행동을 유도하고자 하는 마케터에게 관련이 있다.-
dc.publisher한양대학교-
dc.titleEnhancing Consumer Perception through Metacognitive Disfluency: Novelty, Quality, and Attitudes towards Behavioral Intention-
dc.title.alternative메타인지를 통한 소비자 인식 향상: 참신함, 품질 및 태도에 대한 행동 의도-
dc.typeTheses-
dc.contributor.googleauthorFarah Yagublu-
dc.contributor.alternativeauthor야구브루 파라-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehak대학원-
dc.sector.department경영학과-
dc.description.degreeMaster-
dc.contributor.affiliation마케팅-
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GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > BUSINESS ADMINISTRATION(경영학과) > Theses (Master)
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