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dc.contributor.author김상수-
dc.date.accessioned2023-06-28T01:25:08Z-
dc.date.available2023-06-28T01:25:08Z-
dc.date.issued2017-04-
dc.identifier.citation인문사회 21, v. 8, NO. 2, Page. 761-784-
dc.identifier.issn2093-8721-
dc.identifier.urihttps://www.kci.go.kr/kciportal/ci/sereArticleSearch/ciSereArtiView.kci?sereArticleSearchBean.artiId=ART002218652en_US
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/182390-
dc.description.abstract본 논문은 문화창조벤처의 등장과 특성에 대한 연구를 통해 향후 지속가능한 창조적 비즈니스와 건강한 창업 생태계 환경 조성을 위해 정책적 함의를 도출하였다. 문화창조벤처는 문화콘텐츠기업, 콘텐츠 스타트업, 1인 창조기업 등을 포함하는 콘텐츠 융합기업이다. 본 논문은 문화창조벤처 기업가를 미래 융합형 신산업과 신시장을 개척하는 경제혁신의 주체로 바라봤다는 점에서 기존 연구와의 차이점이 있다. 무엇보다 문화・창조산업에 대한 이해, 융복합 콘텐츠에 대한 이해, 첨단기술의 활용과 응용, 새로운비즈니스 모델과 문화적 가치를 창출하기 위한 창조적 기업가 정신에 대한 시대적 요구가증가하고 있다. 본 연구는 문화창조벤처에 대한 향후 정책을 수립할 때 기초 자료가 될수 있을 것으로 기대된다.;In this thesis, the emergence and characteristics of culture-based venture business have led to policy implications for future sustainable creative business and healthy entrepreneurial ecosystem environment. Culture Creation Venture is a content convergence company that includes cultural content companies, content start-ups, and one-person creative companies. This paper differs from the previous researches in that it sees the culture creation venture entrepreneur as the subject of economic innovation that pioneer future fusion new industry and new market. Above all, there is an increasing demand for the understanding of cultural and creative industries, the understanding of fusion contents, the application and application of high technology, creative entrepreneurship to create new business model and cultural value. This study is expected to be a basic data when establishing future policy for culture creation venture.-
dc.languageko-
dc.subject문화창조벤처-
dc.subject창조적 기업가정신-
dc.subject문화・창조산업-
dc.subject창조경제-
dc.subject창조경영-
dc.subjectCultural Creation Venture-
dc.subjectCreative Entrepreneurship-
dc.subjectCultural and Creative Industry-
dc.subjectCreative Economy-
dc.subjectCreative Management-
dc.title문화창조벤처의 등장과 정책적 시사점-
dc.title.alternativeThe Emergence of Culture Creation Venture and Policy Implications-
dc.typeArticle-
dc.relation.no2-
dc.relation.volume8-
dc.identifier.doi10.22143/HSS21.8.2.41-
dc.relation.page761-784-
dc.relation.journal인문사회 21-
dc.contributor.googleauthor박혜영-
dc.contributor.googleauthor김상수-
dc.sector.campusE-
dc.sector.daehak경상대학-
dc.sector.department경영학부-
dc.identifier.pidsskim-
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COLLEGE OF BUSINESS AND ECONOMICS[E](경상대학) > BUSINESS ADMINISTRATION(경영학부) > Articles
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