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라이프스타일 유형에 따른 제페토(ZEPETO) 메타버스에 나타난 광고효과 인식 연구

Title
라이프스타일 유형에 따른 제페토(ZEPETO) 메타버스에 나타난 광고효과 인식 연구
Other Titles
The Study on the Advertising Effectiveness of ZEPETO metaverse among Lifestyle segmennts
Author
유가여
Alternative Author(s)
Liu Keru
Advisor(s)
심성욱
Issue Date
2022. 8
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
본 연구의 목적은 제페토 가상세계에 나타난 광고효과 인식과 부정적인 인식을 파악하고자 한다. 또한, 가치 중심으로 라이프스타일 유형화하고 각 유형의 특성을 알아본 후에 라이프스타일 유형에 따라 제페토 가상세계에 나타난 광고효과 인식과 부정적인 인식의 차이를 알아보고자 한다.| In order to increase the efficiency of advertisements in the Zepeto virtual world, it is necessary to categorize various targets, accurately grasp each type of characteristic and actual advertising perception, and develop appropriate communication.
URI
http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000629695https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/174870
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학과) > Theses (Master)
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