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속성광고와 이미지광고에 대한 소비자의 반응에 관한 연구 : 개인특성과 제품특성의 상호작용효과

Title
속성광고와 이미지광고에 대한 소비자의 반응에 관한 연구 : 개인특성과 제품특성의 상호작용효과
Other Titles
The effects of product-quality advertising and social image advertising : The interactive roles of self-monitoring and product types
Author
한상필
Issue Date
2000-07
Publisher
한국광고학회
Citation
광고학연구, v. 11, no. 1, page. 201-219
Abstract
개인의 특성, 광고메시지유형 그리고 제품특성의 상호작용효과에 관한 연구결과를 바탕으로 이 분야에 대한 이론적 논의와 실무적 시사점을 검토하였다.
URI
https://www.earticle.net/Article/A73116https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/162957
ISSN
1225-0554
Appears in Collections:
COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학) > ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학부) > Articles
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