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AMT 제어 알고리즘 및 클러치 제어에 관한 연구

Title
AMT 제어 알고리즘 및 클러치 제어에 관한 연구
Other Titles
A Study on the Control Algorithm & Clutch Control of an AMT
Author
이상현
Alternative Author(s)
Lee, Sang-Hyun
Advisor(s)
송창섭
Issue Date
2007-02
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
본 연구에서는 LUPO 3L차량의 AMT 유압 액츄에이터 구조 및 유압회로도를 분석하여 새로운 구조의 AMT 유압 액츄에이터를 설계하고, 좋은 성능을 기대할 수 있는 제품의 스펙을 제시하고자 하였다. AMT 시스템의 새로운 구조로 십자가 형태의 유압 액츄에이터 시스템을 제안하였고, AMT 시스템을 구성하고 있는 클러치부, 시프트부, 실렉트부를 상용 Software인 AMESim 프로그램으로 모델링 및 해석하였다. 클러치, 시프트, 실렉트 유압 액츄에이터의 설계 스펙을 얻기위해 응답성에 영향을 미치는 몇가지 인자를 선정하여, 그 값들을 변화시켜가며 인자의 변화가 시스템 성능에 미치는 영향을 고찰하였다. AMESim으로 모델링한 AMT 유압 액츄에이터의 각 부분별 프로그램을 통합할 수 있는 변속 제어 알고리즘을 도출하였고, AMT 유압 액츄에이터 성능 시뮬레이터를 설계하여 실차량의 제원 및 클러치 유압 액츄에이터, 시프트 유압 액츄에이터, 실렉트 유압 액츄에이터, 기어 변속비를 포함한 통합 변속 제어 시뮬레이션을 수행하였다. 시뮬레이션 결과를 토대로 하여 클러치 유압 액츄에이터, 시프트 유압 액츄에이터, 실렉트 유압 액츄에이터의 설계스펙을 제시하였고, 새롭게 설계한 AMT 유압 액츄에이터는 기존의 AMT 유압 액츄에이터 보다 더 빠른 응답성을 가짐을 확인하였다.
In this study, a hydraulic actuator with a modified structure for an automated manual transmission (AMT) is devised and the expected specifications with improved performances are proposed. A hydraulic actuator with a cross shape is proposed for the new AMT system. The system components including clutches, shift parts, and select parts are modeled and analysed by using a commercial software, AMESim. A number of major design variables for the components were selected and their effects on the system performance were analysed. Designed control algorithm of hydraulic actuator of an AMT and simulator of hydraulic actuator of an AMT and achived integration change of speed simulation. From the result of the simulation, I confirmed that a newly designed hydraulic actuator of an AMT have faster resposibility than existent hydraulic actuator of an AMT
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/150590http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000405281
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GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > DEPARTMENT OF MECHATRONICSㆍ SYSTEM ENGINEERING(메카트로닉스·시스템공학과) > Theses (Master)
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