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dc.contributor.advisor조인휘-
dc.contributor.author이준호-
dc.date.accessioned2020-04-13T16:59:59Z-
dc.date.available2020-04-13T16:59:59Z-
dc.date.issued2007-02-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/149927-
dc.identifier.urihttp://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000405529en_US
dc.description.abstractRFID기술은 전자태그를 이용한 비접촉식 식별기술의 하나로써 IT기술의 큰 시장으로 부상하면서 다양한 연구가 이루어지고 있는 분야이다. 특히, 유통?물류 분야에서 다량의 물품을 실시간으로 식별해야 하는 경우, 다중태그 식별을 위한 충돌방지 알고리즘의 성능은 전체 시스템의 성능을 좌우한다. ISO/IEC 18000-6 Type C 표준은 UHF대역의 단일 통합표준으로의 정착이 예상됨에 따라 이에 대한 활발한 연구 개발이 이루어지고 있다. 본 논문에서는 Type C기반 RFID시스템에서 사용하는 슬롯 알로하 기반의 충돌방지 알고리즘과 관련하여 태그 개수를 추정하는 기법과 태그 충돌 정도에 따라 적응적으로 다음 프레임의 크기를 조정하는 기법을 제안한다. 모든 태그를 완전히 읽어내는데 걸리는 시간을 계산하기 위해서 Type C 표준을 적용한 모의실험을 통해 기존 알고리즘들과의 비교?분석 결과를 제시하였다. 소개한 태그개수 추정기법은 구현이 쉽고 시스템 효율을 최대로 하는 슬롯을 할당하고 태그의 충돌 정도에 따라 프레임 크기를 효율적으로 조정함으로써 전체 태그를 인식하는데 소요된 시간 및 사용된 슬롯개수를 줄이고 시스템 효율을 향상시킬 수 있음을 확인하였다.; RFID technology, as one contact-less identification technology with using electronic tag, is the field where its multiple researches have been studied. Especially, in the field of supply chain management, when it is necessary to identify a lot of objects by real-time, performance of anti-collision algorithm for multiple tag identification has an effect on performance of entire system. ISO/IEC 18000-6 Type C (GEN2) is global, open, interoperability protocol for UHF RFID system, the active researches and developments are processed about it. In this paper, we introduce an anti-collision algorithm based on Slotted-ALOHA for Type C (GEN2) protocol, focus on estimating number of tags and allocating number of slots and setting dynamic frame size and review the previous works. We propose new scheme that can estimate number of tags efficiently, and define system efficiency when it's used in setting number of slots. We also present result of compare and analysis with previous scheme through simulation. The proposed scheme of estimating number of tags is easy to implement, we also proved that slots allocation method based on maximum system efficiency and dynamic frame size based on collision ratio can improve system efficiency, identification time and used slots for identify.-
dc.publisher한양대학교-
dc.titleRFID 시스템을 위한 효율적인 충돌방지 알고리즘-
dc.title.alternativeAn Efficient Anti-collision Algorithm for Fast RFID Object Identification-
dc.typeTheses-
dc.contributor.googleauthor이준호-
dc.contributor.alternativeauthorLee, Jun-o-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehak대학원-
dc.sector.department전자컴퓨터통신공학과-
dc.description.degreeMaster-
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GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > ELECTRONICS AND COMPUTER ENGINEERING(전자컴퓨터통신공학과) > Theses (Master)
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