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dc.contributor.advisor오웅탁-
dc.contributor.author김현곤-
dc.date.accessioned2020-04-08T17:11:11Z-
dc.date.available2020-04-08T17:11:11Z-
dc.date.issued2007-08-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/149074-
dc.identifier.urihttp://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000407488en_US
dc.description.abstract20세기 후반이 되면서 인터넷의 사용인구가 폭발적으로 증가하고 많은 기존산업의 기업들이 인터넷을 이용하여 사업을 추가하고 있으며 또한 많은 기업들이 인터넷 기반으로 사업을 시작하고 있다. 한국 역시 인터넷 강국으로서의 위상을 세계적으로 인정 받고 있는 가운데 국내의 많은 인터넷기업들이 생성되고 적극적 해외진출이 증가하면서 특히 중국시장에 대해 많은 관심을 집중하고 있다. 하지만 이러한 인터넷기업 중 많은 기업이 중국진출 후 몇 년이 지나 문을 닫는 등 복잡한 환경에 적응을 하지 못하는 상황이 발생하게 되었다. 이로 인해 기업들은 중국진출을 위한 전략을 수립하고 진행하기 위해 기업의 내부 및 외부조건이 어떻게 갖추어져 있어야 하는지에 대한 고민을 가지게 되었다. 그런데 실제상황에서는 갖추어야 할 조건의 여부를 통한 성공과 실패에 대한 실증 자료가 부족하여 진출 추진을 가속하기가 쉽지 않은 실정이다. 이를 위해 먼저 기존산업이 해외진출하기 위한 이론적 배경과 해외진입방식을 검토하고 현재 중국 인터넷산업의 현황과 정책을 인지하고 마지막으로 실제 중국에서 성공 또는 실패한 기업의 사례를 통해 성공요인을 분석하여 국내 인터넷기업의 경쟁력을 키우기 위한 초석을 갖추는데 도움이 되도록 노력하였다.; In the end of twentieth century, the number of Internet user increased exponentially and companies in many existing industries added/performed their businesses using Internet, and they also carried out the businesses based on Internet. Korea is becoming world-wide class Internet nation, and many Internet related companies in Korea have been established and they advanced into foreign countries, focusing their efforts on China’ market. However, many of these Internet companies cannot adapt themselves to this kind of complicated situation In details, they have advanced into China but did not succeed and etc. Because of this, they focus on how to have internal and external conditions of the companies to establish and drive strategies for entering China. But, they do not have enough actual data on success and failure reflecting whether they have enough conditions in real world, thus not speeding up advance into China market. For this end, we overview theoretical background and how to advance to foreign countries, recognize status and policy of current China's Internet business, and finally analyze success factors through the cases of successful and failed companies in helping creating a foundation to promote the competitiveness of domestic Internet companies..-
dc.publisher한양대학교-
dc.title인터넷기업의 중국시장진출 성공요인 비교분석 -중국에 진출한 국내외기업의 사례 중심--
dc.title.alternativeComparative Analysis of Successful Factors for Advancing into China by Internet Companies : The Cases of Domestic and Foreign Companies which Advanced to China-
dc.typeTheses-
dc.contributor.googleauthor김현곤-
dc.contributor.alternativeauthorKim, Hyun-Gon-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehak경영대학원-
dc.sector.department경영학과-
dc.description.degreeMaster-
dc.contributor.affiliation국제무역전공-


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