277 0

Full metadata record

DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor변양현-
dc.contributor.author정혜경-
dc.date.accessioned2020-04-07T17:42:18Z-
dc.date.available2020-04-07T17:42:18Z-
dc.date.issued2008-02-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/148303-
dc.identifier.urihttp://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000408113en_US
dc.description.abstract본 연구에서는 수학의 여러 가지 단원 중에서 7-나 단계의 도형의 측정 단원에서 입체 도형의 측정 단원 중 사면체의 부피 구하는 문제를 어려워하는 이유에 대하여 Skemp가 제시한 이해의 모델 중 도구적 이해와 관계적 이해의 이론을 바탕으로 알아본다. 특히 Skemp의 이론을 바탕으로 현행 교과서 4종의 해당되는 단원을 분석하고 지도상의 유의 점을 구체적으로 살펴보고자 한다.; This study analyzes current textbooks for 7-Na of the Mathematics Curriculum, in particular the reason why students feel difficulty in answering the questions about the volume of a tetrahedron which belongs to the section for measurement of a solid body. The analysis is based on the distinction between instrumental understanding and relational understanding introduced by Skemp.-
dc.publisher한양대학교-
dc.titleSkemp의 관계적 이해와 도구적 이해에 기초한 교과서분석-
dc.title.alternativeA Study of Mathematics Textbooks based on the Skemp's Distinction between Relational and Instrumental Understandings : Focusing on the Problems concerning the Volume of a Tetrahedron in Mathematics 7-Na-
dc.typeTheses-
dc.contributor.googleauthor정혜경-
dc.contributor.alternativeauthorJung, Hye Kyoung-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehak교육대학원-
dc.sector.department이학계열-
dc.description.degreeMaster-
dc.contributor.affiliation수학교육과-
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION[S](교육대학원) > SCIENCE AND MATHEMATICS(이학계열) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE