Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 변양현 | - |
dc.contributor.author | 정혜경 | - |
dc.date.accessioned | 2020-04-07T17:42:18Z | - |
dc.date.available | 2020-04-07T17:42:18Z | - |
dc.date.issued | 2008-02 | - |
dc.identifier.uri | https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/148303 | - |
dc.identifier.uri | http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000408113 | en_US |
dc.description.abstract | 본 연구에서는 수학의 여러 가지 단원 중에서 7-나 단계의 도형의 측정 단원에서 입체 도형의 측정 단원 중 사면체의 부피 구하는 문제를 어려워하는 이유에 대하여 Skemp가 제시한 이해의 모델 중 도구적 이해와 관계적 이해의 이론을 바탕으로 알아본다. 특히 Skemp의 이론을 바탕으로 현행 교과서 4종의 해당되는 단원을 분석하고 지도상의 유의 점을 구체적으로 살펴보고자 한다.; This study analyzes current textbooks for 7-Na of the Mathematics Curriculum, in particular the reason why students feel difficulty in answering the questions about the volume of a tetrahedron which belongs to the section for measurement of a solid body. The analysis is based on the distinction between instrumental understanding and relational understanding introduced by Skemp. | - |
dc.publisher | 한양대학교 | - |
dc.title | Skemp의 관계적 이해와 도구적 이해에 기초한 교과서분석 | - |
dc.title.alternative | A Study of Mathematics Textbooks based on the Skemp's Distinction between Relational and Instrumental Understandings : Focusing on the Problems concerning the Volume of a Tetrahedron in Mathematics 7-Na | - |
dc.type | Theses | - |
dc.contributor.googleauthor | 정혜경 | - |
dc.contributor.alternativeauthor | Jung, Hye Kyoung | - |
dc.sector.campus | S | - |
dc.sector.daehak | 교육대학원 | - |
dc.sector.department | 이학계열 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.contributor.affiliation | 수학교육과 | - |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.