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dc.contributor.advisor이형철-
dc.contributor.author장인섭-
dc.date.accessioned2020-04-07T16:47:13Z-
dc.date.available2020-04-07T16:47:13Z-
dc.date.issued2008-02-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/147171-
dc.identifier.urihttp://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000407859en_US
dc.description.abstract본 논문에서는 공기 현가 장치의 분석 및 차량 동역학의 이해를 바탕으로 폐쇄형 공기현가장치의 차고 제어 및 고장안전 로직을 제안한다. 제어 로직은 주행 조건 및 운전자의 입력을 바탕으로 목표 차고를 결정하고 컴프레서, 두 개의 리버싱 밸브, 네 개의 에어 스프링 밸브로 구성된 액츄에이터를 제어하여 목표 차고에 도달하도록 한다. 고장 안전 로직은 오류의 종류를 결정하고 그에 따라 적절한 고장안전 동작을 취한다. 본 논문에서 제안한 제어 로직과 고장 안전 로직을 검증하기 위해 시뮬레이션과 실차 실험을 수행하였다.; This paper presents the control and failsafe algorithm of the closed loop air suspension system on the basis of analyzing the air suspension system and understanding the vehicle dynamics. The control algorithm determines target heights from driving conditions and driver's commands and actuators including a compressor, two reversing valves, and four air spring valves to achieve the target heights. The failsafe algorithm determines the type of faults and enables appropriate failsafe actions depending on the type of faults. To verify suggested control and failsafe algorithm, the simulations and the vehicle tests are conducted.-
dc.publisher한양대학교-
dc.title4륜 공기 현가 장치의 차고 제어 및 고장 안전 로직-
dc.title.alternativeHeight Control and Failsafe Algorithm for Four-Wheel Closed Loop Air Suspension Control System-
dc.typeTheses-
dc.contributor.googleauthor장인섭-
dc.contributor.alternativeauthorJang, Inseob-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehak대학원-
dc.sector.department전기공학과-
dc.description.degreeMaster-
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GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > ELECTRICAL ENGINEERING(전기공학과) > Theses (Master)
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