Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | 한정순 | - |
dc.contributor.author | 김보영 | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-27T17:10:39Z | - |
dc.date.available | 2020-03-27T17:10:39Z | - |
dc.date.issued | 2010-08 | - |
dc.identifier.uri | https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/141869 | - |
dc.identifier.uri | http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000415431 | en_US |
dc.description.abstract | 함수개념은 그 중요성에서 불구하고 학생들이 어렵고 흥미 없으며 부담스러운 부분으로 인식하고 있다. 이에 따라 획일적이고 일방적인 지식전달을 위주로 하여 학생들에게 주입, 이해시키는 것이 수학교사의 할 일이라고 여기는 전통적인 관점의 수학교육이 아닌 학생들의 함수적 사고의 함양을 위한 새로운 교수․ 학습 상황을 구성할 수 있어야 한다고 판단되었다. 이를 해결할 수 있는 방안으로 Brousseau의 교수학적 상황론에 입각한 수업상황을 구성하였으며, 또한 구성한 상황에 대한 교육현장에서의 유용성을 검증함으로써 학생들의 함수에 대한 능력의 신장과 수학에 대한 흥미를 높이는 교수․ 학습방법에 도움이 되고자 한다.; The concept of a function is considered to be difficult, uninteresting, and burdensome for students in spite of its importance. Thus, mathematical education should be composed of a new teaching-learning in mathematics in order to enhance functional thought of students instead of mathematical teachers' traditional method to teach mathematical knowledge to students uniformly and one-sidely. To overcome this, this thesis is to comprise Brousseau's didactical situations in mathematics, to verify its usefulness, and to contribute to teaching-learning in mathematics increasing abilities in the function and enhancing interests in mathematics. | - |
dc.publisher | 한양대학교 | - |
dc.title | 중학교 수학교과에서 Brousseau의 교수학적 상황론에 입각한 지도연구 | - |
dc.type | Theses | - |
dc.contributor.googleauthor | 김보영 | - |
dc.contributor.alternativeauthor | Kim, Bo-Young | - |
dc.sector.campus | S | - |
dc.sector.daehak | 교육대학원 | - |
dc.sector.department | 이학계열 | - |
dc.description.degree | Master | - |
dc.contributor.affiliation | 수학교육전공 | - |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.