150 0

Full metadata record

DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor한정순-
dc.contributor.author김보영-
dc.date.accessioned2020-03-27T17:10:39Z-
dc.date.available2020-03-27T17:10:39Z-
dc.date.issued2010-08-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/141869-
dc.identifier.urihttp://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000415431en_US
dc.description.abstract함수개념은 그 중요성에서 불구하고 학생들이 어렵고 흥미 없으며 부담스러운 부분으로 인식하고 있다. 이에 따라 획일적이고 일방적인 지식전달을 위주로 하여 학생들에게 주입, 이해시키는 것이 수학교사의 할 일이라고 여기는 전통적인 관점의 수학교육이 아닌 학생들의 함수적 사고의 함양을 위한 새로운 교수․ 학습 상황을 구성할 수 있어야 한다고 판단되었다. 이를 해결할 수 있는 방안으로 Brousseau의 교수학적 상황론에 입각한 수업상황을 구성하였으며, 또한 구성한 상황에 대한 교육현장에서의 유용성을 검증함으로써 학생들의 함수에 대한 능력의 신장과 수학에 대한 흥미를 높이는 교수․ 학습방법에 도움이 되고자 한다.; The concept of a function is considered to be difficult, uninteresting, and burdensome for students in spite of its importance. Thus, mathematical education should be composed of a new teaching-learning in mathematics in order to enhance functional thought of students instead of mathematical teachers' traditional method to teach mathematical knowledge to students uniformly and one-sidely. To overcome this, this thesis is to comprise Brousseau's didactical situations in mathematics, to verify its usefulness, and to contribute to teaching-learning in mathematics increasing abilities in the function and enhancing interests in mathematics.-
dc.publisher한양대학교-
dc.title중학교 수학교과에서 Brousseau의 교수학적 상황론에 입각한 지도연구-
dc.typeTheses-
dc.contributor.googleauthor김보영-
dc.contributor.alternativeauthorKim, Bo-Young-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehak교육대학원-
dc.sector.department이학계열-
dc.description.degreeMaster-
dc.contributor.affiliation수학교육전공-
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION[S](교육대학원) > SCIENCE AND MATHEMATICS(이학계열) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE