373 0

Full metadata record

DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor임종우-
dc.contributor.author김자현-
dc.date.accessioned2020-03-18T16:32:56Z-
dc.date.available2020-03-18T16:32:56Z-
dc.date.issued2011-08-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/138308-
dc.identifier.urihttp://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000418039en_US
dc.description.abstractTornada로 작품형식을 구분하였고, 본 논문에서는 이 형식을 기준으로 하여 박자와 템포, 리듬, 텍스트의 배치방법을 전체 구조적 측면에서 살펴보았으며, 각 부분별로 쓰인 음재료와 멜로디의 형태, 텍스트의 사용, 리듬, 전개방법 등을 분석하고, 작품 “Lonh”에서의 인성과 전자음악의 관계를 연구하였다. | This thesis presents an analysis of “Lonh” for Soprano and Electronics, composed by Kaija Saariaho. ThisFestival. This thesis presents the original 12th centry poem and song written by Jaufré Rudel, used as a text for Saariaho’s piece, and analyzed both the piece “Lonh,” and Saariaho’s musical language, as well as the relationship between soprano and electronics. thesis, back piece was composed to experiment with and to study the relationship between human voice and electronics, as a precursor to composing her first opera “L’Amour de loin,” which was commissioned for Salzburg ground information on Saariaho and “Lonh” is provided. Next, the thesis analyzes the form,First, the thesis discusses objectives and compositional methods as an introduction. In the main body of the the way of using the texts, Saariaho’s pitch, interval, and harmonic system, time and tempo, rhythmic structures, and finally electronic parts in. The overall result is summarized in the concluding section. “Lonh” has the formal structure of ‘Prologue – Tornada,’ corresponding to the form of original poem. Time and tempo, rhythmic structure, and text usage have been analyzed in terms of the whole structure. The note system, melodic form, text arrangement, rhythmic form, development and electronics have been analyzed for each section. In the electronic part, sound-files, synthesis and musical roles have been studied. By analyzing the work in the scope of diverse musical languages, this thesis researches the methodology of Saariaho’s music and the relationship between voice and electronics.; This thesis presents an analysis of “Lonh” for Soprano and Electronics, composed by Kaija Saariaho. ThisFestival. This thesis presents the original 12th centry poem and song written by Jaufré 본 논문은 카이야 사리아호 작곡의 “Lonh” for Soprano and Electronics를 분석한 것이다. 이 곡은 잘츠부르그 페스티벌의 오페라 디렉터인 제라드 모르티에(Gerard Mortier)에게 의뢰받은 오페라를 계기로 작곡되었고, 사리아호는 이 곡에서 인성과 전자음악과의 관계를 연구하였다. 본 논문에서는 먼저 작품의 가사로 쓰인 조프레 루델(Jaufre Rudel)의 시와 원곡을 살펴본 후 작품 “Lonh”을 분석하여, 사리아호의 음악어법과 작품 안에서의 인성과 전자음악과의 관계를 연구하였다. 본 논문은 서론에서 작품을 소개하고 연구의 목적 및 방법을 제시한다. 본론에서는 먼저 작곡가 사리아호와 “Lonh”의 작품배경을 살펴보았다. 그리고 작품을 시의 형식, 텍스트의 사용, 음재료, 박자와 템포, 리듬, 기보법과 연주방법, 전자음악부분으로 나누어 분석하였다. 그리고, 형식에 의해 구분된 부분별로 자세히 분석했다. 결론에서는 연구방법과 목적에 의한 전체적인 결과를 정리하였다. 작곡가는 시의 형식에 따라 Prologue – I – II – III – IV – V – VI – VII &#8211-
dc.publisher한양대학교-
dc.title카이야 사리아호의 "Lonh" for Soprano and Electronics 분석-
dc.title.alternativeAn analysis of Kaija Saariaho's "Lonh" for Soprano and Electronics-
dc.typeTheses-
dc.contributor.googleauthor김자현-
dc.contributor.alternativeauthorJahyun Kim-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehak대학원-
dc.sector.department음악학과-
dc.description.degreeMaster-
dc.contributor.affiliation컴퓨터음악작곡-
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > MUSIC(음악학과) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE