다문화가정 아동의 사회성 향상을 위한 예술치료 단일사례연구

Title
다문화가정 아동의 사회성 향상을 위한 예술치료 단일사례연구
Other Titles
The Case Study of Improvement in Social Skills of a Multicultural Family Child through Art Therapy : Focused on Self-expression
Author
이수진
Alternative Author(s)
Lee, Soo Jin
Advisor(s)
임윤선, 김선아
Issue Date
2012-08
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
한국 사회는 세계화의 추세에 발맞추어 다문화, 다인종 세계로 빠르게 진입하고 있다. 다문화 사회로의 변화는 국가적으로 경쟁력 있는 사회로 갈 수 있는 계기가 될 수 있으며, 이를 위해 다문화가정 아동이 한국 사회의 구성원으로 성장할 수 있도록 사회적, 정서적 지원이 필요하다고 할 수 있다. 이에 본 연구는 또래와의 부적응을 경험하고 있는 다문화가정 아동의 사회성 향상을 위해 자기표현을 통한 예술치료 프로그램을 실시하고 효과를 검증하였다.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/136710http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000420114
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL OF EDUCATION[S](교육대학원) > ARTS AND PHYSICAL EDUCATION(예체능학계열) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE