432 0

A Study of W. B. Yeats's "Sailing to Byzantium" and "Byzantium"

Title
A Study of W. B. Yeats's "Sailing to Byzantium" and "Byzantium"
Other Titles
W. B. 예이츠의 "비잔티움으로의 항해" 와 "비잔티움" 연구: 노화, 죽음, 예술등의 주제를 중심으로
Author
서희승
Alternative Author(s)
서희승
Advisor(s)
Rhee, Young Suck
Issue Date
2013-02
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
ABSTRACT Suh, Heeseung Department of English and Language and Literature Graduate School Hanyang University, Seoul Advisor: Prof. Rhee, Young Suck, Ph.D. This thesis aims at studying Yeats’s two poems “Sailing to Byzantium” and “Byzantium.” The year 1922 was a critical moment in his life. He thought about death, aging, art, and others seriously. His health got worse this year, and Ireland was in the civil war. This seems to have caused him to seek a world, or to create a paradise in his poetry. There are two major critics who discuss these two poems. D. J. Gordon and Ian Fletcher study images of Byzantine art. Norman Jeffares deals with terms and images that are the key to understanding what Yeats is trying to show in these poems. Charles A. Raines, Harry Modean Campbell, and Simon O. Lesser discuss the goal of these two poems. Raines explains Yeats as a modern poet uses the metaphor of “permanence,” while Campbell thinks Byzantium is a creation of Yeats’s “religious, aesthetic and practical life.” Lesser says “Sailing to Byzantium” ends with pessimism. The drafts of these two poems show the progression of the poet’s visions on life and agony. I focus on primary images: images of reality and idea: the images of reality are pessimistic, temporary, filled of anguish, and transitional; the images of idea are holy and eternal. The drafts’ progression reveals Yeats in agony and also demonstrates how he sublimates his life into art. The two finished poems are the answer to Yeats’s idea of paradise in mind. As Richard Ellmann claims in his studies on them that the situations he has been in, both physically and politically, have contributed to his perfecting these two poems. Helen Vendler, explicating the two poems’ internal and external form, says that the images are more concrete in “Byzantium” than in “Sailing to Byzantium.” In conclusion “Sailing to Byzantium” and “Byzantium” are not merely perfect in poetic form, but also demonstrate that Yeats has successfully perfected his life and his art in them as well. The agony he had, played some role in part of his creative work. |ABSTRACT IN KOREAN 서 희 승 한양대학교 대학원 영어영문학과 지도교수: 문학박사 교수 이영석 이 논문의 목적은 시인 예이츠의 두 시 “비잔티움으로의 항해”(“Sailing to Byzantium”)와 “비잔티움”(“Byzantium”)을 연구하는 것이다. 1922년은 그의 삶에 있어 중요한 순간이었다. 그는 죽음, 노화, 예술, 등에 대해 진지하게 사색하기 시작하며, 이는 그가 그의 시를 통해서 자신의 세계, 즉 낙원의 창조를 모색하는 계기가 된다. 이 두 시를 연구한 대표적 비평가를 보면, D.J. 고든과 이안 플레처는 비잔틴 예술의 이미지들을 연구했고, 노만 제퍼스는 이 시들의 단어와 이미지들을 통해서 예이츠가 무엇을 추구하는 지를 다루었다. 그리고 찰스 A 레인즈, 해리 모딘 캠벨, 그리고 시몬 O 레서는 이 두 시의 목적을 논했다. 레이즈는 예이츠를 “지속성”의 은유를 쓰는 현대 시인으로 설명했고, 캠벨은 비잔티움이 예이츠의 “종교적, 미적, 그리고 실질적 삶”의 창조물이라고 했다. 레서는 “비잔티움으로의 항해”는 비관적으로 끝난다고 했다. 이 두 시의 초안들은 예이츠의 삶과 고통에 대한 비전의 변화 과정을 보여주고 있다. 이 논문은 두 주요한 이미지에 초점을 둔다. 즉, 현실과 이데아에 대한 이미지이다. 다시 말해서, 현실의 이미지는 비관적, 일시적 고통으로 변화하는 것이고, 이데아의 이미지들은 신성하고 영원한 것이다. 초안의 변화는 고통 속에서의 예이츠와 그의 삶을 예술로 승화하는 것을 나타낸다. 완성된 두 시는 예이츠의 마음 속에 그린 낙원을 드러낸다. 리처드 엘만의 논문은 그가 겪은 육체적, 정치적 상황들이 그의 두 시를 완성하는 데 기여한다고 논한다. 헬렌 벤들러는 그 두 시를 시의 내적, 외적 형식으로 구분 지어 설명한다. “비잔티움”의 이미지들은 “비잔티움으로의 항해” 보다 명확하다. 결론적으로 “비잔티움으로의 항해”와 “비잔티움”은 단지 시의 형식미의 완성일 뿐만 아니라, 예이츠가 이 두 시를 통해 그의 삶과 예술을 성공적으로 완성했음을 보여준다. 그가 겪은 그 고통은 그의 창조적 작업에 중요한 역할을 수행한 것이다.; the images of idea are holy and eternal. The drafts’ progression reveals Yeats in agony and also demonstrates how he sublimates his life into art. The two finished poems are the answer to Yeats’s idea of paradise in mind. As Richard Ellmann claims in his studies on them that the situations he has been in, both physically and politically, have contributed to his perfecting these two poems. Helen Vendler, explicating the two poems’ internal and external form, says that the images are more concrete in “Byzantium” than in “Sailing to Byzantium.” In conclusion “Sailing to Byzantium” and “Byzantium” are not merely perfect in poetic form, but also demonstrate that Yeats has successfully perfected his life and his art in them as well. The agony he had, played some role in part of his creative work.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/133906http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000420799
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > ENGLISH LANGUAGE & LITERATURE(영어영문학과) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE