245 0

학습자 수준별 읽기 전략 사용에 관한 분석 연구

Title
학습자 수준별 읽기 전략 사용에 관한 분석 연구
Other Titles
Analysis on Using of Reading Strategies based on Levels of Learners
Author
김은주
Alternative Author(s)
kim, Eun Ju
Advisor(s)
이삼형
Issue Date
2014-08
Publisher
한양대학교
Degree
Doctor
Abstract
본 연구는 학습자 수준에 따른 고등학생들의 읽기 전략 사용을 분석하여 읽기 능력 향상을 위한 지도 방안을 모색하는 데 있다. 고등학생들을 연구 참여자로 선정하여 수능 문제를 대상으로 구체적인 읽기 전략의 양상을 살펴보고 각 수준별 지도 방안을 제언하였다.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/130124http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000425464
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > KOREAN LANGUAGE EDUCATION(국어교육학과) > Theses (Ph.D.)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE