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dc.contributor.author이상명-
dc.date.accessioned2019-12-10T06:39:38Z-
dc.date.available2019-12-10T06:39:38Z-
dc.date.issued2018-12-
dc.identifier.citation예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지, v. 8, no. 12, page. 869-877en_US
dc.identifier.issn2383-5281-
dc.identifier.urihttps://www.kci.go.kr/kciportal/ci/sereArticleSearch/ciSereArtiView.kci?sereArticleSearchBean.artiId=ART002420745-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/120879-
dc.description.abstract본 연구는 규제장벽이 높고, 내수시장이 비교적 좁은 한국의 창업생태계에서 벗어나, 보다 넓은 중국의 시장으로 진출하기 위해 본글로벌 스타트업의 성공요인을 알아보는 것이다. 하지만 한국과 가까운 중국의 창업환경은 외국인들에게는 비교적 폐쇄적이며 창업에 성공하는데 어려움이 많다. 그렇기 때문에 본 연구에서는 중국 내 설립되어 있는 외국인이 설립한 액셀러레이터에 입주하여 중국시장에 진출하거나, 중국이지만 외국인에게 진입장벽이 비교적 낮은 홍콩을 거쳐 진출하는 방법에 대해서 알아본다. 먼저, 본글로벌 스타트업과 액셀러레이터에 대한 선행연구를 통해 이론적 토대를 구축하고, 중국의 주요도시인 북경, 상해, 심천, 그리고 홍콩의 액셀러레이터에 진출한 한국기업 및 외국기업의 사례와 진출 성공요인에 대해 조사한다. 조사에 대한 결과로, 전 세계가 추구하고 있는 4차 산업혁명에 관련된 기술을 이용한 기업이 유리했으며, 중국인 고객의 특성을 잘 파악한 현지화 전략이 중요하게 나타났다. 또, 본글로벌 스타트업이 중국에서 성공적으로 창업하기 위해서는 공동창업자로 중국인을 선택해야 성공적으로 진출할 수 있는 것을 알 수 있었다. 또, 홍콩의 경우 정부지원 액셀러레이터인 사이버포트가 있어 본글로벌 스타트업이 진출하기에 좋으며, 이를 통해 중국으로 진출할 때는 중국정부의 각종 재제를 최소화하기 위해 홍콩에 모회사를 두고 중국에 자회사를 설립해 진출하는 방법이 있다. This study examine the success factors of born global start-up in order to move away from Korea's start-up ecosystem, which has a high regulation barrier and a relatively narrow domestic market, to enter into a wider market in China. However, China's business environment, which is close to Korea, is relatively closed to foreigners and has a lot of difficulties in starting a business. Therefore, this study explores how to move into the Chinese market by moving into an accelerator by a foreigner established in China, or entering Hong Kong through China, which has relatively low entry barriers to foreigners. First, we will establish the theoretical basis of this global start-up and accelerator research, and examine the cases of Korean companies and foreign companies that have entered the accelerators of Beijing, Shanghai, Shenzhen and Hong Kong. As a result of the survey, companies using technologies related to the Fourth Industrial Revolution that the world is pursuing were advantageous, and localization strategies that understood the characteristics of Chinese customers were important. In addition, in order for this born global start-up to successfully start up in China, we have found that we can successfully enter China by selecting a co-founder. In addition, in Hong Kong, Cyberport, a government-supported accelerator, is good for born global start-ups. In order to minimize the various restricts of the Chinese government when entering China, better do a parent company is established in Hong Kong and a subsidiary is established in China.en_US
dc.language.isoko_KRen_US
dc.publisher사단법인 인문사회과학기술융합학회en_US
dc.subject본글로벌 스타트업en_US
dc.subject액셀러레이터en_US
dc.subject공동창업en_US
dc.subject중국진출en_US
dc.subject현지화en_US
dc.subjectGlobal start-upen_US
dc.subjectacceleratoren_US
dc.subjectco-ventureen_US
dc.subjectadvance into Chinaen_US
dc.subjectlocalizationen_US
dc.title중국 진출 성공사례 분석을 통한 본글로벌 스타트업 진출요인 연구-액셀러레이터 지원 스타트업을 기준으로-en_US
dc.title.alternativeA Study on the Factors of Entering Global Start-up through Analysis of Successful Case in China -Based on Accelerator Support Startupen_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.no12-
dc.relation.volume8-
dc.relation.page869-877-
dc.relation.journal예술인문사회 융합 멀티미디어 논문지-
dc.contributor.googleauthor차민규-
dc.contributor.googleauthor이상명-
dc.contributor.googleauthorCha, Mingyoo-
dc.contributor.googleauthorLee, SangMyeong-
dc.relation.code2018019846-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehakSCHOOL OF BUSINESS[S]-
dc.sector.departmentDIVISION OF BUSINESS ADMINISTRATION-
dc.identifier.pidsanglee-


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