독립구동방식 무가선 트램의 FEA를 통한 자속기반 토크제어 전략
- Title
- 독립구동방식 무가선 트램의 FEA를 통한 자속기반 토크제어 전략
- Other Titles
- Flux-based Torque Control Strategy using FEA in Wireless Tram with Independently Rotating Wheelsets; Flux-based Torque Control Strategy using FEA in Wireless Tram with Independently Rotating Wheelsets
- Author
- 이주
- Keywords
- 독립차륜방식; 무가선 트램; 토크 제어; 매입형 영구자석 전동기; Independently rotating wheelsets; Wireless tram; Torque control; IPMSM
- Issue Date
- 2018-02
- Publisher
- 한국철도학회
- Citation
- 한국철도학회논문집, v. 21, no. 1, page. 41-46
- Abstract
- 독립구동방식 휠셋이 적용된 무가선 트램은 빠르고 정밀한 토크 제어 성능을 요구한다. 이를 만족하기 위해서는 자속기반 2D-LUT 이용한 토크 제어가 가장 적합하다. 이는 토크 지령을 전류 벡터로 쉽게 변환 가능하며, 무가선 트램과 같이 배터리 전압이 크게 변동하더라도 안정적인 토크 제어를 수행할 수 있다. 본 논문은 FEA를 이용한 자속 기반 2D-LUT를 생성 방법 및 토크 제어에 대한 연구를 수행하였다. 제안된 방법의 유효성은 시물레이션을 통해 검증하였다.Wireless trams with independently rotating wheelsets require fast and precise torque control performance.In order to achieve this, torque control using flux-based 2D-LUT is most suitable. This makes it possible to easily convertthe torque command into a current vector, and it is possible to perform stable torque control even if the battery voltagefluctuates greatly, such as in a wireless tram. In this paper, flux-based 2D-LUT generation method and torquecontrol using FEA are studied. The validity of the proposed method is verified through simulation.
- URI
- http://www.dbpia.co.kr/journal/articleDetail?nodeId=NODE07402615&language=ko_KRhttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/117607
- ISSN
- 1738-6225; 2288-2235
- DOI
- 10.7782/JKSR.2018.21.1.41
- Appears in Collections:
- COLLEGE OF ENGINEERING[S](공과대학) > ELECTRICAL AND BIOMEDICAL ENGINEERING(전기·생체공학부) > Articles
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