908 1372

Full metadata record

DC FieldValueLanguage
dc.contributor.author김운미-
dc.date.accessioned2019-12-03T03:35:01Z-
dc.date.available2019-12-03T03:35:01Z-
dc.date.issued2017-12-
dc.identifier.citation한국컴퓨터그래픽스학회논문지, v. 23, no. 5, page. 67-73en_US
dc.identifier.issn1975-7883-
dc.identifier.issn2383-529X-
dc.identifier.urihttps://www.kci.go.kr/kciportal/landing/article.kci?arti_id=ART002290182-
dc.identifier.urihttps://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/116728-
dc.description.abstract본 연구는 사용자의 자세를 모니터링하고 수정하기 위해 3D 피트니스 프로그램에 사용할 수 있는 몇 가지 기술을 제안한다. 첫 번째로 사용자와 전문가의 레퍼런스 동작간의 차이를 알기위해 두 가지 다른 신체 구조 사이의 리타게팅 기법을 연구했다. 두번째로 복잡한 운동 동작을 표현하는데 생기는 저가형 깊이 센서의 문제인 자기가림(Self-occlusion) 문제를 예제 데이터베이스와 시간 일관성을 활용하여 해결하였다. 마지막으로 사용자가 취하는 자세가 코치의 자세와 얼마나 다른지 알 수 있도록 피드백 해주는 UI를 제작하였다. 본 논문에서 제안하는 시스템은 사용자의 신체적 차이를 고려하여 사용자의 자세를 평가 한 다음 사용자의 자세에 대한 피드백을 받을 수 있도록 한다.We propose several techniques which can be employed in a 3D fitness program for monitoring and correcting user’s posture. To implement a 3D fitness program, improved reference motion generating techniques and visualizing techniques are necessary. First, in order to understand the difference between the user and the reference movement of a professional, a retargeting method between two different body shapes are studied. Second, the problem of self-occlusion, which occurs when using a low-cost depth sensor to represent complex motions, is solved by using a sample database and time consistency. The system proposed in this paper evaluates the user 's posture considering the physical characteristics of the user, and then provides feedback to the user.en_US
dc.description.sponsorship본 연구는 학제간융합지원사업/씨앗형 과제의 지원을 받아 수행되었음.en_US
dc.language.isoko_KRen_US
dc.publisher(사)한국컴퓨터그래픽스학회en_US
dc.subjectRGBD 센서en_US
dc.subject리타게팅en_US
dc.subject데이터 보정en_US
dc.subject자세 추적en_US
dc.subjectRGBD Sensoren_US
dc.subjectRetargetingen_US
dc.subjectData interpolationen_US
dc.subjectPose trackingen_US
dc.titleRGBD 센서를 이용한 실시간 사용자 동작 생성 및 보정en_US
dc.title.alternativeReal-time user motion generation and correction using RGBD sensoren_US
dc.typeArticleen_US
dc.relation.no5-
dc.relation.volume23-
dc.identifier.doi10.15701/kcgs.2017.23.5.67-
dc.relation.page67-73-
dc.relation.journal한국컴퓨터그래픽스학회논문지-
dc.contributor.googleauthor구태홍-
dc.contributor.googleauthor김운미-
dc.contributor.googleauthor김종민-
dc.contributor.googleauthor권태수-
dc.contributor.googleauthorGu, Tae Hong-
dc.contributor.googleauthorKim, Un Mi-
dc.contributor.googleauthorKim, Jong Min-
dc.contributor.googleauthorKwon, Tae Soo-
dc.relation.code2017019113-
dc.sector.campusS-
dc.sector.daehakCOLLEGE OF PERFORMING ARTS AND SPORT[S]-
dc.sector.departmentDEPARTMENT OF DANCE-
dc.identifier.pidkimunmi-


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE