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SNS에 기반을 둔 전자상거래의 서비스 품질에 영향을 미치는 요인에 대한 연구

Title
SNS에 기반을 둔 전자상거래의 서비스 품질에 영향을 미치는 요인에 대한 연구
Other Titles
A study on factor that affect service quality of SNS based commerce
Author
최정운
Alternative Author(s)
Choi jungwoon
Advisor(s)
이욱
Issue Date
2019. 8
Publisher
한양대학교
Degree
Doctor
Abstract
이 연구는 정보시스템 성공 모델을 적용하고 이를 SERVQUAL의 수정과 결합함으로써 고객의 관점에서 전자 상거래 상황에서 SNS 기반 상거래에 대한 서비스 품질 결정 요인의 영향을 조사합니다. 본 논문은 누적 샘플링 기술을 사용하여 진행한 온라인 설문 조사에서 총 216개의 표본을 분석했습니다. 결과는 확신성(Assurance), 공감성(Empathy), 반응성(responsiveness) 그리고 신뢰성(Realiability)은 자각된 유용성(Perceived Usefulness)과 고객만족(Customer Satisfaction)에 중요한 영향을 미친다는 것을 보여줍니다. 또한 SNS기반의 상거래에서 자각된 유용성, 고객 만족도 및 순 이익 간의 긍정적인 유의미한 관계를 보여주고 있습니다
This study can determine the quality of service based on SNS by modifying and combining SNS-based applications and services. This paper analyzes the sample using cumulative sampling technique using online dishwashing. The results show that Assurance, Empathy, Responsiveness, and Reliability affect perceived usefulness and customer satisfaction. In addition, SNS - based commerces show a significant relationship between Perceived usefulness, Customer satisfaction and Net benefits.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/109215http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000435871
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > INFORMATION SYSTEMS(정보시스템학과) > Theses (Ph.D.)
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