142 0

채널브랜드 개성과 채널평판이 채널시청의도에 미치는 영향에 관한 연구: 공중파채널과 케이블채널을 중심으로

Title
채널브랜드 개성과 채널평판이 채널시청의도에 미치는 영향에 관한 연구: 공중파채널과 케이블채널을 중심으로
Other Titles
The Influence of the Channel Brand Personality and Channel Reputations on Channel Viewing Intention : The Difference between Network Channel and Cable Channel
Author
심성욱
Keywords
채널브랜드; 채널평판; Channel Brand; Channel Reputation
Issue Date
2007-12
Publisher
한국광고학회
Citation
광고학연구, v. 18, No. 5, Page. 191-208
Abstract
채널브랜드 개성요인을 찾아보고 채널브랜드개성, 채널평판과 채널브랜드 자산의 관계를 검증하고, 나아가 수용자들이 가지고 있는 채널 브랜드 자산이 실제로 수용자들의 채널시청의도에 영향을 미치는지의 여부를 알아보고자 하였다. 그리고 향후 공중파와 케이블 채널브랜드 관리에 있어 시사점을 주고자 했다.
URI
https://www.earticle.net/Article/A73862https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/107436
ISSN
1225-0554
Appears in Collections:
COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학) > ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학부) > Articles
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE