2010-08 | 2007 개정 교육과정에 의한 중학교 1학년 음악교과서 분석연구 | 차윤경 |
2016-06 | ABCD 기반 융복합교사교육 모형 개발 연구: 창의·인성교육 전문성을 중심으로 | 차윤경 |
2012-12 | Constructivist teaching and intra-school collaboration among teachers in South Korea: an uncertainty management perspective | 차윤경 |
2011-02 | Duality of educational policy as global and local: the case of the gender equity agenda in national principles and state actions | 차윤경 |
2011-02 | Educating Supranational Citizens: The Incorporation of English Language Education into Curriculum Policies | 차윤경 |
2017-09 | Immigrant integration policy for future generations? A cross-national multilevel analysis of immigrant-background adolescents' sense of belonging at school | 차윤경 |
2014-04 | The Institutionalization of Multicultural Education as a Global Policy Agenda | 차윤경 |
2019-02 | Integration policy in education and immigrant students’ patriotic pride in host countries: A cross-national analysis of 24 European countries | 차윤경 |
2013-03 | “융복합교육”의 개념화: 융(복)합적 교육 관련 담론과 현장 교사 포커스 그룹 면담을 중심으로 | 차윤경 |
2019-07 | Policy influences and practical contributions of multicultural education in diverse contexts | 차윤경 |
2013-11 | Principal instructional leadership and teaching for learner autonomy: A multilevel analysis of the case of South Korea | 차윤경 |
2013-03 | STEAM 교사 연구회 개발 자료 분석: 융복합교육적 접근 | 차윤경 |
2014-03 | 교사협력 학교풍토와 학습자 자율성 촉진 교수: 아시아 태평양 세 국가를 중심으로 | 차윤경 |
2014-04 | 교장의 수업지도성에 대한 자기-타인 평가일치가 학교 내 교사협력에 미치는 영향 | 차윤경 |
2012-12 | 국내 NGO의 세계시민권 의제의 변화에 관한 사례 연구: 흥사단과 참여연대를 중심으로 | 차윤경 |
2013-06 | 국내 다문화교육지원기관의 제도화 및 재맥락화 | 차윤경 |
2014-05 | 네 교사의 융복합교육 실행 경험의 이해 | 차윤경 |
2014-12 | 농촌 거주 다문화가정 아동이 인식한 부모와의 갈등 및 의사소통에 관한 연구 | 차윤경 |
2013-03 | 다문화교육과 국내 아시아 이주민: 현황과 과제 | 차윤경 |
2018-06 | 다문화교육을 위한 교사전문성 계발활동 참여요인 분석 | 차윤경 |