2013-06 | Academic Motivational Orientations and Vocabulary Size of L2 Adolescent Learners | 장형심 |
2014-02 | The beliefs that underlie autonomy-supportive and controlling teaching: A multinational investigation | 장형심 |
2019-06 | Facilitating Students’ Quality Learning Experience by Delivering Direct Instruction in an Autonomy-Supportive Way | 장형심 |
2020-07 | How and why students make academic progress: Reconceptualizing the student engagement construct to increase its explanatory power | 장형심 |
2012-11 | Longitudinal Test of Self-Determination Theory's Motivation Mediation Model in a Naturally Occurring Classroom Context | 장형심 |
2016-08 | A New Autonomy-supportive Way of Teachingt That Increases Conceptual Learning: Teaching in Students' Preferred Ways | 장형심 |
2018-02 | Personality-based antecedents of teachers' autonomy-supportive and controlling motivating styles | 장형심 |
2016-06 | Why students become more engaged or more disengaged during the semester: A self-determination theory dual-process model | 장형심 |
2012-04 | 고등학교 체육수업 무동기 척도 개발 및 타당화 검증 | 장형심 |
2019-12 | 고등학생이 지각한 부모의 과잉간섭이 공격성, 공동체 의식에 미치는 영향에서 또래애착의 매개효과 | 장형심 |
2020-10 | 그릿을 높이고 번아웃을 낮추는 대학생 긍정심리의 강점 | 장형심 |
2015-06 | 모의 자율성지지 및 조건부 관심, 자율적 동기, 친사회적 행동 간의 구조적 관계분석 | 장형심 |
2014-02 | 목표추구 지향성, 자기조절동기, 자기구실 만들기의 구조적 관계 분석: 자기조절동기의 매개효과를 중심으로 | 장형심 |
2020-03 | 부모의 설명제공 및 과잉간섭과 학업성취 간의 관계에서 학업태도의 매개효과 | 장형심 |
2015-06 | 부모의 양육태도가 대학생 자녀의 목표추구지향성 및 심리적 안녕감에 미치는 영향 | 장형심 |
2013-05 | 성실성과 완벽성이 학습관여에 미치는 영향: 자기조절동기의 매개효과를 중심으로 | 장형심 |
2015-03 | 의사소통역량에 대한 대학생의 교육요구도 분석 | 장형심 |
2015-08 | 자기결정성이론의 HRD 적용에 대한 논의 | 장형심 |
2019-05 | 자기결정성이론의 외국어 교육 적용 방안에 대한 탐색과 고찰 | 장형심 |
2017-06 | 조직구성원의 기본심리욕구 좌절과 직무효능감, 주도적 대처 간의 구조적 관계 | 장형심 |