2014-11 | 1990년 창간호부터 2014년 25권5호까지의 내용분석과 연구동향 | 이형석 |
2017-12 | 4차 산업혁명과 광고·홍보 교육 과정의 미래: 학계와 업계의 관점을 중심으로 | 이형석 |
2014-02 | A Consumer Dilemma: Privacy Concerns and Use of Personalized Advertising among U.S. College Students | 이형석 |
2014-10 | Cultivating the “Violent America” in the Minds of Koreans :,The Potential Effects of American Television Shows on Korean College Students’ Crime Estimates in the U.S. | 이형석 |
2007-05 | Cultural differences in brand designs and tagline appeals | 이형석 |
2019-07 | The influence of pre-roll advertising VOD via IPTV and mobile TV on consumers in Korea | 이형석 |
2012-08 | Inorganic core-shell particles bearing titanium dioxide for enhanced hydrophilicity and photoluminescence | 이형석 |
2015-02 | Internet media personality: scale development and advertising implications | 이형석 |
2009-01 | The Matching Effect of Brand and Sporting Event Personality: Sponsorship Implications | 이형석 |
2017-06 | OOH광고 규제에 관한 전문가 인식 조사: 옥외광고법의 평가와 보완을 중심으로 | 이형석 |
2020-04 | PC게임 장르에 따른 게임 테마음악의 위치화 연구 : 음악종류, 음악의 구조적 요소, 이미지를 중심으로 | 이형석 |
2020-04 | PC게임 장르에 따른 게임 테마음악의 위치화 연구 : 음악종류, 음악의 구조적 요소, 이미지를 중심으로 | 이형석 |
2008-03 | Role of gambling media exposure in influencing trajectories among college students | 이형석 |
2008-03 | Role of Gambling Media Exposure in Influencing Trajectories Among College Students | 이형석 |
2021-02 | SNS 공공캠페인 참여의도 향상을 위한 연구: 시민참여 중심의 온라인 액티비즘을 중심으로 | 이형석 |
2024-02 | 가상 인플루언서의 혁신저항에 관한 연구: 상호작용성과 혁신 특성의 매개효과를 중심으로 | 이형석 |
2024-03 | 가상환경 내 브랜드 태도 형성 연구: 놀이적 개념과 이용-충족이론의 통합적 적용을 중심으로 | 이형석 |
2018-12 | 구장 명칭권 스폰서 브랜드 개성과 도시 브랜드 개성의 일치효과 : 프로축 구 K리그 시‧도민 구단을 중심으로 | 이형석 |
2019-08 | 구장 명칭권 스폰서 브랜드 개성과 도시 브랜드 개성의 일치효과 : 프로축구 K리그 시‧도민 구단을 중심으로 | 이형석 |
2021-09 | 베이비부머 세대의 디지털 미디어 리터러시가 매체지속이용의도에 미치는 영향: 자기효능감의 조절효과와 미디어 멀티태스킹의 매개효과를 중심으로 | 이형석 |