2012-08 | 1인 창조기업의 광고콘텐츠산업 적용에 관한 연구 : 기술 및 경영 자원 요인을 중심으로 | 심성욱 |
2019-12 | 2009년 이후 10년 동안 국내 부당 표시.광고에 관한 연구 | 심성욱 |
2016-05 | 3D 입체영상 기술의 OOH 광고 크리에이티브 적용에 관한 전문가 인식 조사 연구 | 심성욱 |
2018-01 | AHP분석을 활용한 향후 디지털 마케팅 구성요인의 중요도 연구: 부산국제광고제 애드텍 2017 사례를 중심으로 | 심성욱 |
2021-06 | A Content Analysis of Korean and Egyptian Websites in the regard of Online Advertising | 심성욱 |
2004-04 | Cross-Cultural Differences in Perceived Risk of Online Shopping | 심성욱 |
2016-03 | Factors affecting attitudes and behavioural intention towards social networking advertising: a case of Facebook users in South Korea | 심성욱 |
2005-09 | Interactivity and Animated-Character’s Role as Mediator of Consumers’ Attitude Formation and Processing on the Web | 심성욱 |
2017-07 | NFC광고에 대한 극장 관객의 지각된 즐거움, 혁신성이 광고태도와 수용의도에 미치는 영향: 탐색적 연구 | 심성욱 |
2024-02 | OTT 서비스 플랫폼의 콘텐츠 태도가 광고회피에 미치는 영향 연구* : 지각된 침입성의 조절효과를 중심으로 | 심성욱 |
2005-06 | Paradigm shift of employee communication: The effect of management communication on trusting relationships | 심성욱 |
2008-03 | Propaganda or public relations campaign? International communication on the war against Iraq | 심성욱 |
2016-07 | SNS를 통한 정보 노출이 브랜드 인지 및 구전행동에 미치는 영향: 소수의 법칙과 고착성 법칙, 상황의 힘 역할을 중심으로 | 심성욱 |
2013-03 | The Antecedents of Attitude toward IPTV Advertising: The Role of Interactivity and Avertising Value | 심성욱 |
2013-02 | The dimensions of nation brand personality: A study of nine countries | 심성욱 |
2023-11 | The Younger, the TikToker: Investigating Social Media Ad Platforms for Young American and Chinese Users | 심성욱 |
2006-12 | TV광고에 대한 청소년과 일반성인의 광고회의주의 차이에 관한 연구 | 심성욱 |
2009-08 | TV광고에서의 브랜드캐릭터 유형 분석 : 내러티브와 의인화를 중심으로 | 심성욱 |
2010-12 | What Happens When the Apple Sponsors the Orange? : Congruent and Incongruent Matches of Brands with Events and Image Transfer Effect | 심성욱 |
2023-08 | 가상 인플루언서와 인간 인플루언서의 특성에 따른 광고효과 비교연구: 긍정적 정보와 부정적 정보의 조절효과를 중심으로 | 심성욱 |