2003-12 | Coherence and Cohesion in the Narratives of Korean EFL Learners | 김명희 |
2016-02 | Emancipatory Pragmatics(해방화용론)에 대하여 | 김명희 |
2001-11 | Global Theme and Plot Structure in English Narrative | 김명희 |
2004-09 | Korean EFL Learners` Use of Conjunctions in Spoken Narratives | 김명희 |
2007-08 | The Role of Subjectivity and Intersubjectivity in the Grammaticalization of Icey in Korean | 김명희 |
2002-12 | The Role of Subjectivity in the Grammaticalization of Korean Ice | 김명희 |
2006-06 | The Role of the Textbook in the Acquisition of High-Frequency Verbs by EFL Learners | 김명희 |
2002-06 | Segmental vs. Prosodic Approach to Listening Comprehension in English | 김명희 |
2016-12 | A Study on Style Shift betweenHonorific and Plain Language in Korean | 김명희 |
2005-12 | Teaching English High-Frequency Verbs in Textbooks | 김명희 |
2003-06 | Thematic Organization in the Narratives of Korean EFL Learners | 김명희 |
2001-12 | Thematic Organization of Discourse and Referential Choices in Australian Languages | 김명희 |
2001-03 | The Thematic Structure of Narrative and the Choice of Particle Nun in Korean | 김명희 |
2002-12 | Uses of Make in Korean EFL Learner Writing: A Corpus-Based Study | 김명희 |
2013-07 | Young Children's Role-Playing for Enhancing Personal Intelligences in Multiple Intelligences Theory | 김명희 |
2016-10 | 교육비평방법론을 활용한 질적연구 | 김명희 |
2006-08 | 국어 의문사 `무슨`의 담화표지 기능 | 김명희 |
2005-08 | 국어 의문사의 담화표지화 | 김명희 |
2007-08 | 기업의 골프 대회 스폰서쉽을 통한 미디어 노출효과 연구 | 김명희 |
2011-04 | 문화성향과 세계시민의식 관계 연구 | 김명희 |
2012-12 | 부모가 바라보는 유아 포트폴리오 평가와 평가참여 | 김명희 |
2007-08 | 사회복지사의 조직몰입과 직무성과에 관한 연구 | 김명희 |
2003-06 | 아동담화에서의 문중 -요의 양상과 기능 | 김명희 |
2018-06 | 영어 과업중심대화에서의 힘과 반대표현 | 김명희 |
2014-10 | 이해를 위한 교수(TfU)를 적용한아버지 유아과학교육 프로그램에 관한 질적 연구 | 김명희 |
2010-02 | 전기활성나노복합체의 전기역학 특성에 관한 연구 | 김명희 |
2022 | 중국 유학생들의 지각된 스트레스와 정신건강 간의 관계에서 심리적 안녕감과 사회적 지지의 매개효과 | 김명희 |
2011-10 | 중학교 쓰기 학습에서의 루브릭 활용에 대한 질적 연구 | 김명희 |
2016-02 | 중환자실 간호사의 안전문화인식, 태도 및 환자안전간호활동에 관한 연구 | 김명희 |
2003-12 | 초등학교에서의 영어문자 도입에 관한 연구 | 김명희 |