2023-01 | Partnerships supporting policies: A social marketing case study of mask supply solutions in South Korea during the COVID-19 pandemic | 백혜진 |
2023-01-10 | Partnerships supporting policies: A social marketing case study of mask supply solutions in South Korea during the COVID-19 pandemic | 백혜진 |
2017-03 | The Personal Dimensions of Public Relations Ethical Dilemmas | 백혜진 |
2020-05 | Persuasion Knowledge and the Effectiveness of Media Advocacy in Debunking Korean Tobacco Company Corporate Social Responsibility Programs | 백혜진 |
2015-08 | Project FIT: A School, Community and Social Marketing Intervention Improves Healthy Eating Among Low-Income Elementary School Children | 백혜진 |
2013-07 | Race, digital and traditional media, and public relations health campaigns | 백혜진 |
2018-07 | Rationale, design, and characteristics of the multimedia family planning campaign for a small, happy, and prosperous family in Ethiopia (SHaPE) | 백혜진 |
2017-12 | Removing tar information from cigarette packages may reduce South Korean smokers' misconceptions about low-tar cigarettes | 백혜진 |
2021-09 | The role of online group norms and social identity in youth problem gambling | 백혜진 |
2020-01 | The Role of Perceived Loneliness in Youth Addictive Behaviors: Cross-National Survey Study | 백혜진 |
2019-06 | The role of source characteristics and message appeals in public service advertising (PSA) messages: An application of Fishbein's expectancy value model and the match-up hypothesis for anti-binge drinking campaigns targeting college students | 백혜진 |
2021-09 | Roles of Temporal Message Framing and Digital Channel Type in Perception and Dissemination of Food Risk Rumors | 백혜진 |
2016-02 | Screen time, sleep, and overweight among low-income 8-12 years old youth | 백혜진 |
2021-03 | Social Ecological Model of Problem Gambling: A Cross-National Survey Study of Young People in the United States, South Korea, Spain, and Finland | 백혜진 |
2015-05 | A social marketing approach to promoting healthful eating and physical activity in low-income and ethnically diverse schools | 백혜진 |
2015-05 | A social marketing approach to promoting healthful eating and physical activity in low-income and ethnically diverse schools | 백혜진 |
2017-04 | Strategic risk communication for infectious disease outbreaks: the evolving landscape of publics and media | 백혜진 |
2021-07 | The Mediating Role of Psychological Distress in Excessive Gambling among Young People: A Four-Country Study | 백혜진 |
2019-05 | The Role of Source Characteristics and Message Appeals in Public Service Advertising (PSA) Messages: An Application of Fishbein's Expectancy-Value Model and the Match-Up Hypothesis for Anti-Binge-Drinking Campaigns Targeting College Students | 백혜진 |
2019-04 | 광고성 트윗과 비광고성 트윗의 확산 특성 비교 연구: 전자담배 트윗을 중심으로 | 백혜진 |
2015-02 | 국내 PR효과 측정 및 평가 현황에 관한 연구 | 백혜진 |
2016-04 | 금연 캠페인 메시지에 대한 공포 반응과 지각된 효과성이 흡연자의 금연의도에 미치는 영향: 변화단계 모형의 적용 | 백혜진 |
2018-06 | 뉴미디어 유형이 위험 특성, 위험 인식, 예방 행동 의도의 관계에 미치는 영향 : 조건적 과정 모형의 검증 | 백혜진 |
2015-02 | 뉴스프레임 유형과 정부 신뢰도가 금연정책 지지도와 금연의도에 미치는 영향 | 백혜진 |
2019-04 | 미세먼지 어플리케이션(앱)의 정보 제시 형식이 위험 인식, 앱 사용 의도, 예방 행동 의도에 미치는 영향: 감정 휴리스틱과 기준점 휴리스틱의 적용 | 백혜진 |
2018-02 | 설득 윤리 스키마와 공중 유형이 금연 메시지의 설득 효과에 미치는 영향 : 조절된 조절 모형의 검증 | 백혜진 |
2018-06 | 알코올 사용장애 관련 뉴스에서 나타난 원인 책임과 해결 책임 유형이 편견과 차별에 미치는 영향 | 백혜진 |
2018-06 | 위험 루머에 대한 10년간의 언론보도 내용분석 | 백혜진 |
2023-04 | 음주운전 예방 광고의 메시지 지향성과 위험제시형식이 음주운전 태도와 의도에 미치는 영향 : 감정의 매개 역할 | 백혜진 |
2017-06 | 절대적 대 상대적 위험 제시 형식, 정보원 신뢰도, 수리 문해력이 공중의 위험 인식과 행동 의도에 미치는 영향 | 백혜진 |