2005-12 | Teaching English High-Frequency Verbs in Textbooks | 김명희 |
2003-06 | Thematic Organization in the Narratives of Korean EFL Learners | 김명희 |
2001-12 | Thematic Organization of Discourse and Referential Choices in Australian Languages | 김명희 |
2001-03 | The Thematic Structure of Narrative and the Choice of Particle Nun in Korean | 김명희 |
2002-12 | Uses of Make in Korean EFL Learner Writing: A Corpus-Based Study | 김명희 |
2014-08 | Why self-deprecating? Achieving 'oneness' in conversation | 김명희 |
2013-07 | Young Children's Role-Playing for Enhancing Personal Intelligences in Multiple Intelligences Theory | 김명희 |
2023-12 | 교수-대학생 간 대화에서 해라체 ‘-다’의 사용 | 김명희 |
2023-11 | 교수와 대학생 간 과업중심대화에서 ‘-습니다’체의 사용에 관한 연구 | 김명희 |
2016-10 | 교육비평방법론을 활용한 질적연구 | 김명희 |
2013-04 | 구어체 어말어미 ‘-거든’과 ‘-더라’의 담화기능 | 김명희 |
2014-06 | 국가별 TOEFL iBT 성적에 미치는 언어적 요인 및 비언어적 요인 분석 | 김명희 |
2006-08 | 국어 의문사 '무슨'의 담화표지 기능 | 김명희 |
2006-08 | 국어 의문사 `무슨`의 담화표지 기능 | 김명희 |
2005-08 | 국어 의문사의 담화표지화 | 김명희 |
2014-11 | 글로벌화(Globalization)가 국가별 영어능력에 미치는 영향: TOEFL iBT 성적을 중심으로 | 김명희 |
2007-08 | 기업의 골프 대회 스폰서쉽을 통한 미디어 노출효과 연구 | 김명희 |
2012-04 | 무(巫)의 ‘꽃밭’에 나타난 ‘위대한 어머니 ’ (The Great Mother)인 ‘원강암’ | 김명희 |
2011-04 | 문화성향과 세계시민의식 관계 연구 | 김명희 |
2012-12 | 부모가 바라보는 유아 포트폴리오 평가와 평가참여 | 김명희 |