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철도차량구동용 영구자석전동기의 주행성능 개선을 위한 제어 기법에 관한 연구

Title
철도차량구동용 영구자석전동기의 주행성능 개선을 위한 제어 기법에 관한 연구
Other Titles
Study on control strategies for the improvement of driving performances of PMSM
Author
이주
Keywords
영구자석전동기(PMSM); PI 제어기; 가속성능; 구동 모터; PMSM; PI Controller; Acceleration performance; Traction motors
Issue Date
2016-10
Publisher
한국철도학회
Citation
2016 년도 한국철도학회 추계학술대회 논문집, Page. 1448-1453
Abstract
영구자석동기전동기(PMSM)는 최근 전기자동차 및 철도차량 시스템의 구동용 모터로써 많은 연구가 진행되어 왔다. 본 논문에서는 이러한 PMSM의 제어 기법을 제안하는데 특히 가속 시 주행성능의 안정화를 목표로 하는 새로운 제어 기법을 소개하고 다른 제어 방식과 시뮬레이션을 통해 비교함으로써 시스템 상에서의 출력 특성을 비교한다. MATLAB/Simulink를 통하여 제안하는 제어 기법을 모델링하고 각 제어 기법에 따른 시스템의 특성을 분석하였다. Permanent Magnet Synchronous Motor(PMSM) has recently been studied widely for traction motors of Electric vehicles and Railway systems. This paper proposes a new control strategy to stabilize driving performances particularly on accelerations based on classical control theory utilizing Proportional- Integral(PI) controllers and compare the system responses with a conventional approach. Simulated results are analyzed in terms of performance of control systems.
URI
http://www.dbpia.co.kr/Journal/ArticleDetail/NODE07058714https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/81271
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