철도차량구동용 영구자석전동기의 주행성능 개선을 위한 제어 기법에 관한 연구
- Title
- 철도차량구동용 영구자석전동기의 주행성능 개선을 위한 제어 기법에 관한 연구
- Other Titles
- Study on control strategies for the improvement of driving performances of PMSM
- Author
- 이주
- Keywords
- 영구자석전동기(PMSM); PI 제어기; 가속성능; 구동 모터; PMSM; PI Controller; Acceleration performance; Traction motors
- Issue Date
- 2016-10
- Publisher
- 한국철도학회
- Citation
- 2016 년도 한국철도학회 추계학술대회 논문집, Page. 1448-1453
- Abstract
- 영구자석동기전동기(PMSM)는 최근 전기자동차 및 철도차량 시스템의 구동용 모터로써 많은 연구가 진행되어 왔다. 본 논문에서는 이러한 PMSM의 제어 기법을 제안하는데 특히 가속 시 주행성능의 안정화를 목표로 하는 새로운 제어 기법을 소개하고 다른 제어 방식과 시뮬레이션을 통해 비교함으로써 시스템 상에서의 출력 특성을 비교한다. MATLAB/Simulink를 통하여 제안하는 제어 기법을 모델링하고 각 제어 기법에 따른 시스템의 특성을 분석하였다.
Permanent Magnet Synchronous Motor(PMSM) has recently been studied widely for traction motors of Electric vehicles and Railway systems. This paper proposes a new control strategy to stabilize driving performances particularly on accelerations based on classical control theory utilizing Proportional- Integral(PI) controllers and compare the system responses with a conventional approach. Simulated results are analyzed in terms of performance of control systems.
- URI
- http://www.dbpia.co.kr/Journal/ArticleDetail/NODE07058714https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/81271
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- COLLEGE OF ENGINEERING[S](공과대학) > ELECTRICAL AND BIOMEDICAL ENGINEERING(전기·생체공학부) > Articles
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