460 0

학급도우미 활동이 유아의 사회적 안정성, 또래유능성, 외현화 및 관계적 공격성에 미치는 영향

Title
학급도우미 활동이 유아의 사회적 안정성, 또래유능성, 외현화 및 관계적 공격성에 미치는 영향
Other Titles
The Effects of Student Worker Activities on Children's Social Stability, Peer Competence and Aggression
Author
이다혜
Alternative Author(s)
Da Hye, Lee
Advisor(s)
김현수
Issue Date
2018-08
Publisher
한양대학교
Degree
Master
Abstract
이 연구는 만6세, 만7세 유아들을 대상으로 학급도우미활동이 유아의 사회적 안정성과 또래유능성, 외현화 및 관계적 공격성에 어떠한 영향을 미치는지 알아봄으로써 유아교육 현장에 미칠 긍정적인 교육적 효과에 대해서 알아보고 비장애 유아를 대상으로 장기적인 학급도우미활동 경험을 통해 유아들의 사회적 기능에 미치는 영향을 알아보며, 그 효과성의 유지여부를 검토해 보는데 목적이 있다.
URI
https://repository.hanyang.ac.kr/handle/20.500.11754/75780http://hanyang.dcollection.net/common/orgView/200000434093
Appears in Collections:
GRADUATE SCHOOL[S](대학원) > EARLY CHILDHOOD EDUCATION(유아교육학과) > Theses (Master)
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Export
RIS (EndNote)
XLS (Excel)
XML


qrcode

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

BROWSE