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Issue DateTitleAuthor(s)
2023-12A preliminary study for developing perceived ESG scale to measure public perception toward organizations ESG performance오현정
2023-12위기상황에서 전략적 침묵의 영향력에 관한 사례 연구: 카카오 데이터센터 화재와 SPC 계열사 직원 사망사건을 중심으로최윤형
2021-07Information Communication Technologies (ICTs), Crisis Communication Principles and the COVID-19 Response in South Korea백혜진
2021-07Information Communication Technologies (ICTs), Crisis Communication Principles and the COVID-19 Response in South KoreaThomas Britten Hove
2021-07뉴스 기사 속 노인의 특성 및 기사의 논조가 노인 태도, 정서, 그리고 고령친화정책에 대한 태도와 지지의도에 미치는 영향 : 지각된 통제성의 조절효과를 중심으로오현정
2021-07A Comparison of Government and Public Institutions Advertising Appeals in Collectivistic and Individualistic Cultures한상필
2021-03Social Ecological Model of Problem Gambling: A Cross-National Survey Study of Young People in the United States, South Korea, Spain, and Finland백혜진
2021-04제1자 관점의 가상현실(Virtual Reality) 콘텐츠 채널 효과: 프레즌스와 공감 인식의 순차적 매개모형을 중심으로오현정
2021-05Online dating applications and risk of youth victimization: A lifestyle exposure perspective백혜진
2021-06The Mediating Role of Psychological Distress in Excessive Gambling among Young People: A Four-Country Study백혜진
2021-06Online identities and social influence in social media gambling exposure: A four-country study on young people백혜진
2022-02소셜미디어의 이용동기가 화장품제품의 광고 태도, 만족도, 공유의도, 구매의도에 미치는 영향 연구: 한국의 인스타그램과 중국의 샤오홍슈의 비교를 중심으로심성욱
2022-04소유에서 공유로, 미디어 리터러시 역량에 따른 공유소비지속이용의도 연구: 지각된 가치와 신뢰도의 매개효과를 중심으로이형석
2022-04한국 소셜 미디어 인플루언서 연구의 내용분석한상필
2021-09Roles of Temporal Message Framing and Digital Channel Type in Perception and Dissemination of Food Risk RumorsThomas Britten Hove
2021-09베이비부머 세대의 디지털 미디어 리터러시가 매체지속이용의도에 미치는 영향: 자기효능감의 조절효과와 미디어 멀티태스킹의 매개효과를 중심으로이형석
2021-09The role of online group norms and social identity in youth problem gambling백혜진
2021-09Roles of Temporal Message Framing and Digital Channel Type in Perception and Dissemination of Food Risk Rumors백혜진
2021-10한국에서 수행된 중국광고 관련 연구의 경향분석 2011년~2020년 한국학술지인용색인(Korea Citation Index, KCI) 등재 논문을 중심으로한미정
2021-10한국 기업과 베트남 기업의 광고에 대한 베트남 소비자 반응에 관한 비교연구: 균형이론을 중심으로한상필

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