2021-02 | SNS 공공캠페인 참여의도 향상을 위한 연구: 시민참여 중심의 온라인 액티비즘을 중심으로 | 이형석 |
2016-07 | SNS를 통한 정보 노출이 브랜드 인지 및 구전행동에 미치는 영향: 소수의 법칙과 고착성 법칙, 상황의 힘 역할을 중심으로 | 심성욱 |
2022-09-21 | Social benefits of living in the metaverse: The relationships among social presence, supportive interaction, social self-efficacy, and feelings of loneliness | 오현정 |
2021-03 | Social Ecological Model of Problem Gambling: A Cross-National Survey Study of Young People in the United States, South Korea, Spain, and Finland | 백혜진 |
2009-05 | Social laws of competition for journalistic authority | Hove, Thomas Britten |
2004-09 | South Koreans` perceptions of North Koreans and implications for public relations campaigns | 한미정 |
2017-04 | Strategic risk communication for infectious disease outbreaks: the evolving landscape of publics and media | 백혜진 |
2021-11 | A Study on The Teaching Method of Team Teaching in Academia and Industry for The Innovation of Advertising and Public Relations Department Convergence Education | 한상필 |
2018-02 | A Survey of Korean Advertisers Using Standardization and Localization Global Advertising Campaigns | 한상필 |
2004-03 | Talking on ‘Sunshine in North Korea’: A Test of the Spiral of Silence as a Theory of Powerful Mass Media | 한미정 |
2020-04 | Testing the Role of Ethnicity and Health Consciousness in Preventive Health Behaviors | 최윤형 |
2005-07 | Third-person effect and Internet pornography: The influence of collectivism and Internet self-efficacy | 이병관 |
2008-11 | Third-person effects of Idealized Body Image in Magazine Advertisements. | 최윤형 |
2017-08 | TV광고 배경음악 유형별 특성과 적합성에 관한 연구 | 한상필 |
2006-12 | TV광고에 대한 청소년과 일반성인의 광고회의주의 차이에 관한 연구 | 심성욱 |
2008-05 | Understanding and efficiency: Habermas's concept of communication relief | Hove, Thomas Britten |
2016-11 | What is the role of TV commercials in the trans-media era? | 한상필 |
2024-02 | 가상 인플루언서의 혁신저항에 관한 연구: 상호작용성과 혁신 특성의 매개효과를 중심으로 | 이형석 |
2007-08 | 감지적 접근에 따른 AIDS 예방과 콘돔이용에 대한 질적연구 | 한미정 |
2009-12 | 개인의 e-헬스 리터러시가 의사-환자 커뮤니케이션에 미치는 영향 | 이병관 |