Articles29 Collection home page

Browse

| Subscribe to this collection to receive daily e-mail notification of new additions 

Issue DateTitleAuthor(s)
2016-053D 입체영상 기술의 OOH 광고 크리에이티브 적용에 관한 전문가 인식 조사 연구심성욱
2016-04금연 캠페인 메시지에 대한 공포 반응과 지각된 효과성이 흡연자의 금연의도에 미치는 영향: 변화단계 모형의 적용백혜진
2016-02Screen time, sleep, and overweight among low-income 8-12 years old youth백혜진
2016-02문화를 반영하는 광고, 문화를 창조하는 광고한상필
2015-12기부 동기와 기부 의도에 영향을 미치는 심리적 요인: 기부와 자기자비의 관계성에 관한 탐색적 연구문영숙
2015-11How newspapers represent environmental risk: the case of carcinogenic hazards in South Korea백혜진
2015-11기부 동기와 기부 의도에 영향을 미치는 심리적 특성: 기부와 자기자비의 관계성에 관한 연구문영숙
2015-07디지털 스토리텔링 광고의 인게이지먼트 속성이 온라인 구전에 미치는 영향 : 공감의 매개역할을 중심으로한상필
2015-06옥외매체를 활용한 정부광고의 내용분석에 관한 연구심성욱
2015-05A social marketing approach to promoting healthful eating and physical activity in low-income and ethnically diverse schools백혜진
2015-04한국의 위기커뮤니케이션과 심정의 영향력에 관한 연구최윤형
2015-04Which Company is the Best for Green Advertising?: The Effects of Green Advertising on Cosumer Response Focused on Advertiser Characteristics한상필
2015-05모바일 광고소구 유형과 시간적 거리감의 상호작용에 관한 연구 : 제품 유형에 따른 소비자 반응한상필
2015-05우수작의 역설 : 광고 크리에이티브의 사용과 보상체계 개선에 관한 개념적 연구이형석
2015-05광고회의주의가 여성소비자의 뷰티 브랜드 구매에 미치는 영향 - 매체 간 비교를 중심으로심성욱
2015-04모바일 리워드어플리케이션 광고의 효과 연구 - 이용행동, 인식, 이용가치 변인을 중심으로한미정
2016-05A retrospective on the state of international advertising research in advertising, communication, and marketing journals: 1963-2014한상필
2016-03Factors affecting attitudes and behavioural intention towards social networking advertising: a case of Facebook users in South Korea심성욱
2015-09Determinants of caregivers' vaccination intention with respect to child age group: a cross-sectional survey in South Korea백혜진
2015-09The role of negative emotions on motivation and communicative action: Testing the validity of situational theory of problem solving한미정

BROWSE