Hanyang University repository
menu
검색
Library
Hanyang
Browse
Communities & Collections
Titles
Authors
My Repository
My Account
Receive email updates
Edit Profile
Repository at Hanyang University
Search
All of Repository
COLLEGE OF COMMUNICATION[E](언론정보대학)
ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학부)
ADVERTISING & PUBLIC RELATIONS(광고홍보학과)
INFORMATION SOCIOLOGY(정보사회학과)
JOURNALISM & MASS COMMUNICATION(신문방송학과)
ETC
Start a new search
Current filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Add filters:
Title
Author
Subject
Date Issued
Equals
Contains
ID
Not Equals
Not Contains
Not ID
Results/Page
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Sort items by
Relevance
Title
Issue Date
In order
Ascending
Descending
Authors/record
All
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Results 1-10 of 18 (Search time: 0.003 seconds).
Item hits:
Issue Date
Title
Author(s)
2019-06
동양 문화가치관과 서양 문화가치관 표현: 온라인광고에 대한 연령별, 성별 차이에 대한 비교 연구
한상필
2018-06
온라인 광고소구 유형과 자기 검색도의 상호작용 효과 연구
한상필
2016-01
브랜드 확장시 브랜드 적합성과 스포츠 모델 적합성이 광고효과에 미치는 영향에 관한 연구
이형석
2017-08
TV광고 배경음악 유형별 특성과 적합성에 관한 연구
한상필
2015-04
모바일 리워드어플리케이션 광고의 효과 연구 - 이용행동, 인식, 이용가치 변인을 중심으로
한미정
2015-05
모바일 광고소구 유형과 시간적 거리감의 상호작용에 관한 연구 : 제품 유형에 따른 소비자 반응
한상필
2012-10
인터넷 배너 광고의 노출효과에 관한 연구:영화 업종의 실 집행 캠페인
한상필
2012-01
소비자 애국심, 국가 이미지, 기업이미지가 국제광고효과에 미치는 영향에 관한 연구 - 인도 대상 한국기업의 광고를 중심으로
한상필
2012-01
광고의 창의성이 소비자의 신념편향에 미치는 영향에 관한 연구
한상필
2012-08
브랜드 관련정보에 대한 사전지식이 광고메시지 타당성 평가에 미치는 영향
한상필
previous
1
2
next
Discover
-Author
13
한상필
2
심성욱
2
한미정
1
이형석
-Subject
7
advertising effects
3
Advertising effects
3
advertising message
3
광고메시지
2
advertising effectiveness
2
advertising types
2
background music
2
reward
2
reward application advertising
2
Web Advertising Attitude Model
next >
-Date issued
1
2019
1
2018
2
2017
1
2016
3
2015
2
2014
1
2013
5
2012
2
2010
BROWSE
Communities & Collections
Titles
Authors